مدیران خودروعصر اعتبار

از برج زنبق تا آسمانخراش وایا

پروژه‌های این روزهای معماران مشهور جهان

عصر ساختمان: معماران شاخص جهان این روزها چه طرح‌هایی را به پایان برده‌اند و یا به چه پروژه‌هایی می‌اندیشند؟ در این گزارش بخوانید.

از برج زنبق تا آسمانخراش وایا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰
  • از برج زنبق تا آسمانخراش وایا
  • از برج زنبق تا آسمانخراش وایا
  • از برج زنبق تا آسمانخراش وایا
  • از برج زنبق تا آسمانخراش وایا

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از هنر آنلاین، علاقه‌مندان به معماری و دنیای معماران، همچون دوستداران دیگر رشته‌های هنری تمایل دارند تا از تازه‌ترین فعالیت‌ها و دست‌آوردهای هنرمندان شاخص این عرصه باخبر شوند و در جریان شکل‌گیری آثار قرار بگیرند. پروژه‌های معماری طراحان بزرگ معاصر هم به همین ترتیب همواره مورد کنجکاوی مخاطبین حرفه‌ای این آثار بوده؛ به همین دلیل در سلسله گزارش‌هایی به معرفی تازه‌ترین پروژه‌های معماران شاخص معاصر می‌پردازیم.

عکس‌ها و اطلاعات جدید منتشرشده، نقطه عطف جدیدی از منظر برج دبی دارد. این برج که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده، از فرم‌های طبیعی زنبق الهام گرفته و تداعی کننده شکل مناره است.

کالاتراوا درباره معماری این ساختمان می‌گوید: "معماری این ساختمان از سنت اسلامی ایده گرفته است. در دروه ی معاصر می‌توان بناهایی از قبیل Alhamra و مسجد Cordoba را به عنوان نمونه‌ی مشابه ذکر نمود. در واقع معماری این ساختمان ترکیبی از ظرافت، زیبایی، ریاضی و هندسه است. طراحی این برج از هنر کلاسیک و فرهنگ دبی نشأت گرفته است."

کنگو کوما، اولین ساختمان اداری مقاوم در برابر زلزله در جهان به کمک الیاف کربن را طراحی کرده است. این ساختمان سه طبقه دارد و کاربری‌هایی همانند نمایشگاه و مرکز تحقیقات را برای کاربران ژاپنی فراهم کرده است.

در مراحل اولیه طراحی، کوما با بکارگیری متریال هیبرید و فیبر کربن به نام میله‌ی kotmatsu seiren، به طرح نزدیک شد. این طراحی از روش محلی بافتن طناب، میله فیبر و ترکیب فناوری‌های قدیمی و نوین تأثیر پذیرفته است، تا یک بافت سبک، که مظهر استحکام و انعطاف پذیری است را به وجود آورد. از دور، این میله‌های فیبر کربن تقریباً مثل یک کاور شفاف به آرامی دور ساختمان را پوشانده است.

لائوری گینیتو مجموعه عکسی از آخرین اثر بیارکه اینگلس "آسمانخراش وایا 57" را منتشر کرده است. این طرح با لقب "حیاط خراش" اولین اثر معماران بیگ در خط آسمان نیویورک است. عکس‌ها تأثیر خطوط منحصر بفرد این طرح در محیط شهری اطراف خود و خط آسمان منهتن را به نمایش درآورده است.

رِینوِنتر پاریس، پروژه ای در حال انجام از طرف شهردار پاریس، آن هیداگو ست. طرح جامع 23 با هدف توسعه مبتکرانه پروژه‌های شهری در میان این پایتخت پاریسی با دعوت از استودیوهای معماری جهت ارائه ایده‌های خود پیش از بررسی هیئت بین المللی ارزیاب، شکل گرفته است. به عنوان بخشی از مرحله رقابت این پروژه، معمار ژاپنی شیگرو بان، یک طرح برای بخش 4 از یک منطقه از پاریس را طراحی کرده است.

طرح پیشنهادی شیگرو بان با محدودیت ارتفاعی 25 متر، جهت هماهنگی با ساختمان‌های اطراف، نمایی کاملاً براق را برای جداره رو به خیابان ارائه داده؛ حجمی تخم مرغ شکل در مرکز طرح قرار گرفته و کاربری‌هایی که نیازی به روشنایی روز ندارند و یا نیاز به حریم خصوصی بیش تری دارند همچون سالن کنسرت و نمایشگاه‌ها را در خود جای داده است.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو