مدیران خودروعصر اعتبار

فروش یکی از بناهای نمادین نیویورک به قیمت ۱۵۰ میلیون دلار

عصر ساختمان- به گفته منابع آگاه، ساختمان مشهور کرایسلر که زمانی بلندترین برج جهان بود، با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت خریداری شده به فروش خواهد رسید.

فروش یکی از بناهای نمادین نیویورک به قیمت ۱۵۰ میلیون دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، به گفته منابع آگاه، ساختمان مشهور کرایسلر که زمانی بلندترین برج جهان بود، با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت خریداری شده به فروش خواهد رسید.

    وال‌استریت ژورنال گزارش داد، شرکت هولدینگ املاک آراف‌آر، که مالک تعدادی از ساختمان‌های مشهور در منهتن است، قرار است در کنار یک شریک خارجی، این ساختمان را به قیمت فقط 150 دلار، خریداری کند. رویترز گزارش داد که این شریک خارجی، شرکت هولدینگ املاک جی‌ام‌بی‌اچ، بزرگترین شرکت املاک خصوصی اتریش، می‌باشد.

    گزارشات حاکی از آن است که توافق خرید ساختمان کرایسلر از مالکان کنونی آن، انجمن سرمایه‌گذاران ابوظبی، این هفته امضا شده است. این ساختمان حدوداً 2 ماه است که در بازار برای فروش گذاشته شده است.

    در سال 2008، پیش از بحران اقتصادی جهان، بازوی سرمایه‌گذاری دولت ابوظبی، 800 میلیون دلار را برای به دست آوردن 90 درصد این برج که از نمادهای معماری نیویورک است، هزینه کرده بود. این ساختمان، بلندترین ساختمان جهان بود تا این که در سال 1931 ساختمان امپایراستیت نیویورک این عنوان را از آن خود کرد.

    دلیل اصلی افت قیمت این است که این قرارداد زمین زیر ساختمان را در بر نمی‌گیرد. این زمین حالا متعلق به مدرسه هنر کاپر یونیون است و این بدان معنی است که خریداران باید نرخ سنگینی بابت اجاره زمین پرداخت کنند که در سال 2018 برابر با 7.75 میلیون دلار در سال بود و امسال به 32.5 میلیون دلار افزایش یافته است. تخمین زده می‌شود این اجاره درسال 2028 به 41 میلیون دلار در سال برسد.

    همچنین با توجه به این که امسال اکثر واحدهای این ساختمان از سکنه خالی خواهند شد، خریدار آن باید به فکر مستأجران جدیدی باشد که این لازمه تعمیرات و نوسازی گسترده در این سازه می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار