مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تعیین زمان دو سال برای اجاره مسکن به صلاح نیست

عصر ساختمان-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تعیین زمان دو سال برای مدت زمان قرارداد اجاره مسکن به صلاح و عملیاتی نیست.

تعیین زمان دو سال برای اجاره مسکن به صلاح نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری با اشاره به بررسی لایحه حمایت از مستاجران در هیأت دولت، گفت: این لایحه محورهای مختلفی دارد، نخست آنکه حداقل زمان انعقاد قرارداد میان مستاجر و صاحب خانه از یک سال به دو سال افزایش یابد، همچنین بر اساس این لایحه صاحب خانه تنها می تواند سالانه 10 درصد میزان اجاره بها را افزایش یابد.

    نمی توان با حوزه مسکن دستوری برخورد کرد

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من نباید با حوزه اقتصادی به صورت دستور برخورد کنیم، از این رو این رویکرد و استراتژی موجب متلاطم شدن بازار ارز در کشور شد، بنابر این باید ساز وکار ویژه ای برای آن اندیشدید.

    بهادری افزود: یکی از دلایل افزایش نرخ اجاره بها در کلانشهرها به ویژه تهران نبود نظارت است، از این رو باید رسیدگی و نظارت دقیقی بر عملکرد بنگاه های املاک و صاحب خانه ها صورت گیرد.

    تعیین سقف برای افزایش سالانه اجاره بها

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از طرف دیگر به نظر من باید برای افزایش سالانه اجاره بها نسبت به منطقه و شهر، سقفی در نظر گرفت، اما نباید این سقف 10 درصد باشد، زیرا در این صورت صاحب خانه ها عملا برای اجاره دادن خانه ها بی انگیزه می شوند.

    باید برای تعیین سقف اجاره بها فرمول و مکانیزم خاصی در نظر گرفت

    وی ادامه داد: برای تعیین سقف اجاره بها باید فرمول و مکانیزم خاصی در نظر گرفت، مثلا متوسط تورم 10 ساله یا 5 ساله یا متوسط شاخص بهای مسکن برای این سقف در نظر گرفته شود.

    ضرورت ایجاد سامانه آنلاین برای اجاره، خرید و فروش مسکن/ باید از روش های سنتی فاصله گرفت

    بهادری تصریح کرد: در شرایط کنونی برای ساماندهی بازار مسکن و حوزه اجاره بها، باید از روش های سنتی فاصله گرفته و به روش های مدرن روی آورد، به طور مثال باید سامانه ای عملیاتی شود که بر اساس آن تمام عملیات های حوزه مسکن اعم از اجاره، خرید و فروش در آن به صورت آنلاین و بر خط صورت گیرد.

    تعیین دو سال برای حداقل زمان انعقاد قرارداد میان مستاجر و صاحب خانه عملیاتی نیست

    عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از طرف دیگر تعیین دو سال برای حداقل زمان انعقاد قرارداد میان مستاجر و صاحب خانه، عملیاتی نیست، زیرا شاید مستاجر بخواهد در یک خانه 6 ماه زندگی کند، بنابر این به نظر من باید در لایحه این قید آورده شود که با تأیید مستاجر، حداقل زمان دو سال باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو