مدیران خودروعصر اعتبار

بازدید کمیسیون انرژی از نیروگاه قزوین؛

توانایی نصب توربین ۵ مگاوات در صورت حمایت

عصر ساختمان- نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، جزییات بازدید کمیسیون متبوعش از نیروگاه خورشیدی و یکی از توربین‌های بادی مپنا در قزوین را تشریح کرد.

توانایی نصب توربین ۵ مگاوات در صورت حمایت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسین امیری خامکانی در تشریح سفر اعضای کمیسیون انرژی به قزوین، گفت: اعضای کمیسیون انرژی امروز (دوشنبه، 5 شهریور) سفری به نیروگاه قزوین داشته و نشستی با مدیرعامل هلدینگ مپنا و مدیران و کارکنان این شرکت برگزار کردند که مدیرعامل این شرکت گزارشی از اقدامات و تولیدات خود در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و توانایی این هلدینگ به نمایندگان ارائه داد.

    نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر مپنا توربین های 2.5 مگاوات را نصب کرده است، افزود: این شرکت توانایی دارد تا توربین هایی نصب کند که تا 4.6 یا نزدیک به 5 مگاوات پیش روند اما قطعا در این راستا به حمایت و دریافت سفارش توربین نیاز دارند.

    کمک شود تا مپنا از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کند

    وی ادامه داد: باید در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل از مپنا حمایت شود تا توانایی این شرکت نمود یافته و در راستای توسعه انرژی های تجدیدپذیر که مورد تاکید قانون برنامه ششم توسعه است حرکت کند.

    نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مپنا دارای سهام دولتی نیست، یادآور شد: دولت سهامدار حدود 20 درصدی این هلدینگ است، بنابراین باید کمک شود تا مپنا از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کند.

    بیش از 80 درصد قطعات توربین های بادی نیروگاه قزوین تولید داخل و مپنا است

    وی با بیان اینکه پس از جلسه اعضای کمیسیون از نیروگاه خورشیدی و یکی از توربین های بادی مپنا در استان قزوین بازدید کردند، افزود:مپنا یکی از شرکت های بزرگ ایرانی است که حرف برای بیان کردن داشته، نماد تولید داخل بوده، یک برند شده و بیست و ششمین توربین ساز دنیا است.

    امیری خامکانی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید برای توسعه شرکت هایی همانند مپنا از این شرکت ها حمایت کنند، ادامه داد: مپنا همانند شرکت ملی نفت، شرکتی ملی است و باید تلاش شود تا در حوزه آب و برق نیز به سوی خودکفایی حرکت کنیم.

    نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیش از 80 درصد قطعات توربین های بادی نیروگاه قزوین تولید داخل و مپنا است، تصریح کرد: این نیروگاه برای 100 مگاوات تولید برق یعنی 40 تا 2.5 مگاوات احداث شده که تاکنون حدود 30 مگاوات آن به بهره برداری رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار