مدیران خودروعصر اعتبار

سه میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور سنددار شد

عصر ساختمان- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای سه میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مناطق روستایی کشور تاکنون سند مالکیت صادر شده است.

سه میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور سنددار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمدرضا شاملو در بانه اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت برای این واحدها با هماهنگی و همراهی سازمان ثبت ساناد و املاک کشور انجام گرفته است.
    وی با بیان اینکه در قالب برنامه پنجم توسعه دولت متعهد شده سالانه به 200 هزار واحد مسکونی روستای تسهیلات نوسازی پرداخت کند، افزود: تعدادی از این واحدها در اثر سوانح مختلف تخریب شده و بازسازی شدند.
    شاملو تاکید کرد: تاکنون طرح هادی در 38 هزار روستای کشور تهیه و در حدود نیمی از آنها اجرا شده و طرح بازنگری طرح های هادی هفت هزار و 800 روستا که دوره 10 ساله آن به اتمام رسیده نیز انجام شده است.
    وی به اجرای بهسازی محیط روستاها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در 17 هزار و 600 روستای کشور فعالیت های اجرایی از جمله اجرای شبکه دفع آب های سطحی، آسفالت، سنگفرش، پیاده روسازی، ساماندهی مراکز محلات انجام شده است.
    شاملو اضافه کرد: طرح های ساماندهی سکونتگاه های روستایی و یا طرح های منظومه ای روستایی از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن تاکنون در 289 منطقه انجام شده و بیش از 610 هزار نفر از بنیاد مسکن در مناطق روستایی زمین برای ساخت گرفتند.
    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روستاهای دارای بافت هدف گردشگری را 147 روستا در کشور اعلام کرد و گفت: برای 103 روستا طرح های بهسازی و احیای بافت های روستای تهیه و در 74 روستا نیز اجرا شده است.
    وی با بیان اینکه طرح های هادی به 2 شیوه تدریجی و ضربتی انجام می شود که باید براساس شیوه تعریف شده طرح اجرا شوند، افزود: 38 هزار طرح هادی تعریف شده و تاکنون بیش از 17 هزار طرح هادی روستایی در کشور اجرا شده است.
    شاملو اظهار داشت: طرح های هادی در کمیته برنامه ریزی هر استان و شهرستان با توجه به منابع اعتباری اولویت بندی و اجرا می شود البته بعضی از طرح های هادی به دلیل هزینه های زیاد و منابع محدود اعتباری به صورت تدریجی اجرا می شود.
    وی تاکید کرد: در روستاهای که یک فاز طرح هادی اجرا شده فازهای دیگر با اولویت بندی در صورت تامین اعتبار اجرا می شود و روستاهای که تاکنون فعالیتی عمرانی در آنها انجام نشده در اولویت بعدی قرار می گیرند.
    شاملو یادآور شدش: روستاهای هدف گردشگری توسط یک کارگروه ملی انتخاب و مصوب می شوند که تاکنون 460 روستا در کشور انتخاب شده که از بین روستاهای انتخاب شده بنیاد مسکن و میراث فرهنگی هر استان روستاهای را که اولویت دارند را انتخاب و در کار گروه بررسی می شوند.
    وی ادامه داد: اجرای موفق پروژه ها نیاز به همکاری و پیگیری مسئولان محلی دارد که باید مسئولان محلی با اولویت بندی مراحل احداث و اجرای پروژه های عمران روستایی را پیگیری کنند.
    شاملو گفت: در سال های اخیر ساخت و سازهای روستایی تحت تاثیر ساخت و سازهای شهری قرار گرفته است اما آنچه که برای گردشگران روستایی جذابیت دارد حفظ بافت سنتی، معماری بومی، طبیعت بکر و فرهنگ و آداب مردم است که باید روستاییان به این موارد توجه کنند.
    وی یادآور شد: بنیاد مسکن تلاش می کنند که دهیار و شورای اسلامی روستاها توجیه کند که ارزش روستاها به حفظ محیط بومی و سنتی است و روستاهای که هویت بومی آنها از بین رفته جاذبه ای برای گردشگران روستایی ندارد.
     در کل کشور 103 روستای هدف گردشگری دارای بافت های با ارزش انتخاب شده اند که از این تعداد هشت روستا در استان کردستان واقع است.
    شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 27 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو