مدیران خودروعصر اعتبار

فرایند سند دارشدن خانه‌های احداثی در زمین‌های دولتی

عصر ساختمان- اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام اقدام به واگذاری و ثبت اراضی تصرفی دولتی قبل از سال۱۳۹۴ کرده است.

فرایند سند دارشدن خانه‌های احداثی در زمین‌های دولتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صداوسیما، مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص واگذاری و ثبت اراضی تصرفی دولتی گفت: در راستای اجرای آیین نامه بند (ک) تبصره 11 قانون بودجه سال 1401 اداره کل راه و شهرسازی این استان م اقدام به واگذاری و ثبت اراضی تصرفی دولتی قبل از سال1394 نموده است که در این زمینه در حال حاضر 1800 پرونده تشکیل شده و از این تعداد تا کنون1200 مورد اخذ سند صورت گرفته است.

    دوستی افزود: 120 پرونده نیز در کارگروه هیئت نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی استان بررسی شده که از این تعداد 90 مورد مشمول قیمت منطقه‌ای،10 پرونده مشمول قیمت روز و 20 پرونده نیز فاقد شرایط قانونی شناخته شده اند.

    وی درباره شرایط متقاضیان برای سند دار شدن ملک ساخته شده در اراضی تصرفی گفت: از نکاتی مهمی که در اجرای بند (ک) تبصره 11 قانون بودجه سال 1401 می‌بایست در نظر گرفت این است که ساخت و ساز صورت گرفته بر مبنای طرح‌های مصوب شهری باشد، بنای مذکور استحکام لازم در برابر حوادث طبیعی داشته باشد، شخص متقاضی و همسرش تا کنون از مزایا و تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده باشد و کاربری زمین مربوطه مسکونی باشد.

    دوستی تصریح کرد: در این طرح تا سقف 200 متر هزینه زمین به صورت قیمت منطقه‌ای محاسبه شده که مبلغ بسیار کم بوده و قیمت زمین مازاد بر 200 متر به صورت قیمت کارشناسی روز از اشخاص اخذ خواهد شد.

    لازم به ذکر است کسانی که شرایط استفاده از مزایای این طرح برای اخذ سند ملکی خود را دارند تا پایان سال جاری فرصت دارند به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده در این زمینه اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی