مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر تهران:

اعضای شورای شهر با یکدیگر همدلی عاطفی دارند

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای تغییر در جزئیات دوباره به مجلس شورای اسلامی رفته است، گفت: همانطور که حکم شهردار را وزیر یک کشور تاکید می‌کند در رابطه با این موضوع که آیا مصوبه منع بکارگیری از بازنشستگان شامل حال افشانی می‌شود یا خیر باید وزیر کشور ورود کند.

اعضای شورای شهر با یکدیگر همدلی عاطفی دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایلنا، محسن هاشمی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با اشاره به محتوای این جلسه تصریح کرد: جلسه امروز با حضور آقای افشانی برگزار شده و کلیات طرح جامع اخذ مطالب شهرداری به تصویب رسید و جزئیات آن بررسی شد.

    رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه این طرح برای شهرداری دارای اهمیت فراوانی است، افزود: بعضی از اعضای شورای شهر معتقد بودند از آنجایی که طرح دارای مصوبات فراوانی است نباید به صورت دوفوریتی ارائه می‌شد. لذا سعی شد در جلسه بعدی جزئیات را بررسی کنیم تا اعضا موارد آن را با دقت بررسی کنند.

    وی ادامه داد: این اولین باری بود که شورای پنجم با چنین طرحی روبرو شده و آیین نامه‌ها در این خصوص پیچیدگی‌های خاصی دارند که شورا را ملزم می‌کند مصوبات این طرح را بیش از پیش بررسی کند.

    او با بیان اینکه به همه اعضای شورا اجازه داده، نظرات خود را در خصوص این طرح بیان کنند، گفت: تمام بندها با دقت رسیدگی شد و کلیات آن به تصویب رسید. براساس طرح قدیم نرخ عوارض برای پرداخت‌کنندگان قسطی و غیرقسطی با تخفیف 23 درصد همراه بود تا براساس طرح جدید افرادی که عوارض را به صورت یکجا پرداخت می‌کنند به اندازه سود بهره بانکی یعنی 18 درصد شامل تخفیف خواهند شد و بقیه از تخفیف کمتری برخوردار می‌شوند.

    وی با بیان اینکه هنوز نباید در خصوص اعضا و میزان تخفیف به صورت قطعی نظر داد، چرا که مصوبه به تصویب هیات تطبیق نرسیده است، افزود: تصور نمی‌کنم این طرح بتواند بازار ساخت و ساز را از رکود بیرون بیاورد. این طرح بیشتر در راستای تسهیل و اخذ مطالبات شهرداری پیشنهاد شد.

    رئیس شورای شهر با اشاره به تغییر در ساختار هیات تطبیق که وظیفه نظارت بر مصوبات شورای شهر را دارد،افزود: از این به بعد قرار شده به جای یک نماینده از شورای استان تهران، نماینده‌ای از شورای شهر تهران در هیات تصویب حضور داشته باشد و آقای محمود میرلوحی به عنوان نماینده شورای شهر تهران در این کمیته حضور خواهند داشت.

    هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تذکر حسن رسولی و اظهارنظر او در خصوص ماندن و رفتن افشانی می‌تواند شورا را به حاشیه ببرد گفت: موضوعی که ایشان مطرح کردند بحث تاکید و ثبات در مدیریت شهری بود. قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای تغییر در جزئیات دوباره به مجلس شورای اسلامی رفته است و همانطور که حکم شهردار را وزیر یک کشور تاکید می‌کند در رابطه با این موضوع که آیا مصوبه منع بکارگیری از بازنشستگان شامل حال افشانی می‌شود یا خیر باید وزیر کشور ورود کند.

    هاشمی در واکنش به رفتارهایی که اعضای شورا نسبت به یکدیگر داشته و مدام از هم می‌خواهند سکوت کنند تصریح کرد: من زمانی که از بالا به شورا نگاه می‌کنم شاهد همدلی هستم. به نظر می‌رسد اعضای شورا عاشق هم هستند و با یکدیگر همدلی عاطفی افراطی دارند.

    رئیس شورا در خصوص نحوه برخورد معاون حمل و نقل و ترافیک با شورا و تذکر اعضا در این خصوص گفت: ایشان اخیراً در این خصوص مصاحبه داشته و اعلام کردند نظر شورا را قبول دارند.

    وی در رابطه با غیبت طولانی برخی از اعضا پس از پایان تعطیل تابستانی شورا تصریح کرد:‌ اعضا مرخصی گرفته‌اند و اینکه برای گذراندن تعطیلات به داخل یا خارج از کشور رفته‌اند من خبر ندارم. من مرخصی خانم نژادبهرام را امضا کرده‌ام.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی