مدیران خودروعصر اعتبار

آتش‌سوزی عمدی هزاران نفر را در جنوب کالیفرنیا متواری کرد

عصر ساختمان- بیش از ۲۰ هزار نفر در جنوب کالیفرنیا با دریافت پیغام تخلیه فوری، ناچار به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

آتش‌سوزی عمدی هزاران نفر را در جنوب کالیفرنیا متواری کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، این آتش‌سوزی ظاهرا تعمدی مناطق وسیعی از ناحیه اورنج کانتی را در بر گرفته است. همزمان مردی که متهم به برپا کردن این آتش سوزی شده به دادگاه برده شده است.

    دستور تخلیه فوری پس از آن صادر شد که شعله‌های سرکش آتش باز هم به سوی مناطق بیشتری حرکت کرد و مناطق مسکونی حوالی دریاچه الزینور را تهدید کرد.

    این حریق که تنها یکی از چند آتش‌سوزی بزرگی است که مناطق وسیعی از جنوب و شمال کالیفرنیا را در بر گرفته، تاکنون حدود 19 هزار جریب از اراضی شمال سن‌دیگو را سوزانده است.

    در همین حال دادگاهِ مردی که مظنون اصلی به راه انداختن این آتش‌سوزی است آغاز شده است. فارست کلارک که در هنگام شنیدن تفهیم اتهام بارها هیجانی شد و از نشان دادن صورتش امتناع کرد روز گذشته در دادگاه منطقه اورنج کانتی برابر قاضی ایستاد.

    ادامه رسیدگی به اتهام کلارک به روز هفدهم ماه جاری میلادی (اوت) موکول شده و او اکنون با سپردن وثیقه یک میلیون دلاری موقتا آزاد است.

    به گزارش بی‌بی‌سی، کلارک روز سه‌شنبه گذشته و در خارج خانه جنگلی خود پس از اندکی مقاومت در برابر پلیس بازداشت شد.

    مقام‌های محلی می‌گویند او روز دوشنبه گذشته این آتش‌سوزی را عمدا برپا کرده چرا که حدود یک دهه است با همسایه‌های خود اختلاف دارد و بارها به آنها هشدار داده بود که همه چی را به آتش خواهد کشید.

    بنابر ادعای مقام‌های اورنج کانتی، کلارک در یک ایمیل به پایگاه آتش‌نشانی محله هشدار داده بود که "اینجا در آتش خواهد سوخت".

    تلاش آتش‌نشانان برای مهار این آتش در چند روز گذشته تنها به مهار 10 درصدی آن انجامیده و اکنون با وجود بادهای فصلی و خشکی هوا، دامنه حریق مناطق گسترده‌تری را تهدید می‌کند.

    همزمان هواشناسان هشدار داده‌اند که بدتر شدن شرایط جوی و رعد و برق‌هایی که برای چند روز آینده پیش‌بینی شده می‌تواند حتی باعث وخامت بیشتر اوضاع شود.

    سازمان هواشناسی ‌آمریکا گزارش کرده که دود ناشی از آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا مناطق وسیعی از سواحل غربی آمریکای شمالی را تحت تاثیر قرار داده و کیفیت هوا را حتی در استان‌های مرکزی و غربی کانادا آلوده کرده است.

    بیش از 600 آتش‌نشان برای مهار حریق دست به کار شده‌اند. این آتش تنها یکی از دست کم 18 آتش‌سوزی است که طی چند هفته گذشته جنوب و شمال کالیفرنیا را با بحرانی بی‌سابقه روبرو کرده است.

    بزرگترین این آتش‌ها مندوسینو نام گرفته که تاکنون نزدیک به 300 هزار جریب را خاکستر کرده و لقب بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا را به خود اختصاص داده است.

    بنابر این گزارش، مقام‌های آتش‌نشانی می‌گویند امید ندارند که این آتش‌سوزی‌ها تا پایان ماه جاری یعنی حدود20 روز دیگر خاموش شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار