مدیران خودروعصر اعتبار

ایران ماهانه یک میلیون تن آهن صادر می کند

بن بست آهن آلات در بورس کالا

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه صنف آهن فروشان گفت: عوامل عرضه کننده و روش های نادرست در بورس کالا باعث افزایش قیمت آهن آلات شده است.

بن بست آهن آلات در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد آزاد رئیس اتحادیه صنف آهن فروشان، درباره علت افزایش قیمت آهن ‌آلات ،اظهار کرد: وجود خریداران غیر صنف در بورس کالا باعث افزایش قیمت آهن آلات شده است.

    وی با بیان این که وجود مواد اولیه این کالا  از جمله سنگ آهن، زغال سنگ، گاز و نیروی انسانی ارزان برای تولید کنندگان ایرانی امتیاز محسوب می شود،گفت: افزایش قیمت بیش از حد مجاز  ناشی از عوامل عرضه کننده و روش های نادرست در بورس کالا موجب اختلال در این صنف شده است.

    رئیس اتحادیه صنف آهن فروشان، علت تاسیس بورس کالا را شفافیت قیمت ها دانست و افزود: خریداران بر اساس قیمت پایه بر روی تابلو بورس از یکدیگر سبقت می گیرند؛ این موضوع موجب افزایش قیمت نخواهد شد اما خریداران کاذب و روش معاملات باعث نا به سامانی در این صنف می‌ شود.

    آزاد با اشاره به این که آهن فروشان در افزایش قیمت هیچ نقشی نداشته اند ادامه داد: به دلیل نظارت های انجام شده توسط اتحادیه و تعزیرات، آهن فروشان نمی توانند قیمت کالاهای خود را افزایش دهند. حتی به دلیل متضرر شدن، برخی از آن ها خواستار تعطیلی مغازه هایشان شده اند اما اجازه چنین اقدامی برای آنها صادر نخواهد شد.

    وی درباره احتمال احتکار آهن آلات تشریح کرد: با افزایش قیمت آهن آلات برخی به احتکار کردن آن وسوسه می شوند اما هیچ کدام از فروشندگان دست به این عمل نخواهند زد چرا که ضرر می کنند.

    رئیس اتحادیه صنف آهن فروشان، با تاکید بر صادرات ماهانه بیش از یک میلیون تن آهن و فولاد به نقاط مختلف جهان بیان کرد: این میزان، به کشور های مختلف از جمله فیلیپین، تایلند و کشورهای اروپایی صادر می شود.

    آزاد با بیان اینکه اگر بورس اسامی خریداران آهن را به وزارت صنعت و معدن و تجارت اعلام کند، وزارتخانه با انتشار اسامی افراد سودجو به جلوگیری از افزایش قیمت ها کمک خواهد کرد.

    وی در پایان تصریح کرد: با معرفی و فروش کالاها به شرکت های تعاونی می توان از افزایش قیمت ها جلوگیری کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو