مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شهر جدید پرند:

افزایش قیمت مسکن مهر نداریم

عصر ساختمان- مدیرعامل شهر جدید پرند با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مسکن مهر در سال ۹۶ رخ داده و دیگر این افزایش قیمت را نخواهیم داشت، گفت: مترو شهر جدید پرند که دو خطه است تا پایان سال جاری به شهر فرودگاهی امام وصل شده و راه‌اندازی خواهد شد.

افزایش قیمت مسکن مهر نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، محسن وطن‌خواهی امروز در اولین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شهر جدید پرند پایتخت مسکن مهر است،‌گفت:‌ در شهر جدید پرند مقرر شده بود 96 هزار واحد مسکونی احداث شود که تاکنون 65 هزار واحد آن افتتاح شده است.

    وی با بیان اینکه 29 هزار و 100 واحد مسکونی هنوز تحویل داده نشده است، گفت: این واحدهای مسکونی باقیمانده پیشرفتی حدود 80 تا 90 درصد دارند بنابراین تنها 6 هزار و 860 واحد مسکونی است که به دلیل نداشتن خدمات زیربنایی آماده بهره‌برداری هستند، اما تحویل داده نمی‌شود.

    وطن‌خواهی با اشاره به اینکه اگر این واحدهای مسکونی خدمات زیربنایی داشتند، در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسیدند، گفت: به دلیل نبود خدمات زیربنایی فعلا مجبور هستیم که هزار و 500 واحد در هفته دولت به افتتاح برسد.

    به گفته وی طی تفاهمی که با شرکت آبفای تهران روز گذشته داشتیم، قرار بر این شد تا مشکلات تحویل کنتور و انشعاب برای واحد مسکونی مهر مرتفع شود.

    مدیرعامل شهر جدید پرند باتاکید بر اینکه تا پایان سال جاری طی برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده 15 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شود، اضافه کرد: یک تفاهم بزرگ و مورد اشاره‌ای با سه شرکت کیسون، کوزو و هسا انجام شده که تا سال آینده تمام واحدهای مسکونی مهر توسط این سه شرکت به بهره‌برداری برسد.

    به گفته وطن‌خواهی در حال حاضر از واحدهای مسکونی مهر مورد ساخت توسط کیسون 9 هزار تا، از واحدهای مسکونی کوزو 2500 واحد و از پروژه حصا 5 هزار واحد مسکونی باقی مانده که امیدواریم تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسند.

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که با این حساب پرونده مسکن مهر شهر جدید پرند در سال آینده بسته خواهد شد، گفت:‌به هر حال یکسری مشکلات مثل نبود خدمات زیربنایی باعث شد که پروژه‌های مسکن مهر این شهر تا حدودی دچار مشکل شوند، اما خوشبختانه با تفاهمات صورت گرفته و تلاش‌های شرکت عمران در نهایت پرونده مسکن مهر این شهر در اردیبهشت سال آینده بسته خواهد شد.

    مدیرعامل شهر جدید پرند ادامه داد: برای 23 پیمانکار جز که درخواست‌هایی کرده بودند، تفاهماتی انجام شد و خوشبختانه از منابع عمومی، منابع مالی را جذب کردیم تا مشکلات این پیمانکاران حل شود.

    وطن‌خواهی با تاکید بر اینکه رشد قیمت مصالح ساختمانی تاحدودی ما را اذیت کرد،‌گفت: یک قرارداد 24 میلیارد تومانی برای پروژه آماده سازی در فازهای 4،5و 6 انجام شد و در حال حاضر پیمانکاران در حال کار هستند.

    به گفته وی در حوزه خدمات روبنایی امسال 14 مدرسه را برای طراحی به سازمان نوسازی مدارس ارائه کرده‌ایم که امسال مناقصه آن برگزار خواهد شد.

    مدیرعامل شهر جدید پرند اضافه کرد:‌در حال حاضر برای 8 مرکز محله نیز در حال مشارکت و سرمایه‌گذاری هستیم تا پارک، مدرسه، فرهنگسرا و مسجد احداث شود. بنابراین قرار است 52 هزار متر مربع پارک، طراحی شود که به عنوان نمونه در این وسعت پارک مادر و کودک طراحی خواهد شد.

    وطن‌خواهی با اشاره به اینکه یک از سیاست‌های ما این است که احداث زمین‌های روباز و ورزش همگانی توسعه پیدا کند، گفت: برای شهر پرند مقرر شده یک پردیس سینمایی و یک ورزشگاه بزرگ به وسعت 5 هزار متر مربع احداث شود.

    وی در مورد متروگفت: قبلا وعده‌های زیادی داده شده بود. بنابراین طی مذاکرات جدیدی که با استاندار داشتیم به شرکت عمران پرند به نیابت از دولت مقرر شد، بخشی از هزینه متروی پرند را بپردازد. بنابراین در هفت گذشته طی دیداری که با مدیرعامل مترو تهران داشتیم تفاهم نامه جدیدی امضا شدکه 150 میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران پرند به این حوزه اختصاص یابد تا بتوانیم تا چند ماه آینده اولین قطار پرند تا فرودگاه امام راه‌اندازی شود.

    مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه ایران در حوزه ساخت مترو نسبت به 15 سال پیش متفاوت شده و جزو کشورهای متروساز است، گفت: در حال حاضر شرکت‌های داخلی با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته در این حوزه به شرکت‌های متروساز تبدیل شده‌اند، چرا که بحث ریل‌پایه شدن شهرها و توسعه حمل و نقل پایه بسیار جدی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

    به گفته وطن‌خواهی هزینه دو خطه کردن متروی پرند 135 میلیارد تومان است که باید به طرق مختلف و روش‌های مختلف آن را تامین کند.

    وی با بیان اینکه شهر پرند را از طریق مشارکت نه خام فروشی توسعه خواهیم داد، گفت: برای مدیریت بحران پیشنهادی به استانداری اعلام شده است، تا در موقع زلزله فضای بزرگی در شهر پرند ایجاد شود، بنابراین نیازمند اعتباراتی هستیم تا آماده سازی اولیه صورت بگیرد.

    مدیرعامل شهر جدید پرند در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا با توجه به اینکه مسکن مهردر شهر پرند سال آینده به پایان خواهد رسید، آیا متقاضیان باز هم شاهد افزایش قیمت خواهند بود یا خیر،‌گفت:‌به هر حال بخشی از افزایش درآمد ناگزیر هستیم که انجام شود، چرا که اگر تا ماه‌های گذشته قیمت آسانسور 20میلیون تومان بود در حال حاضر قیمت آن به 80 تا 100 میلیون رسیده است.

    وطن‌خواهی افزود: پول‌هایی که به سامانه واریز شده، برآورد قیمت‌ها به طور قطعی نبوده است چرا که آورده‌ها به موقع نبوده و کار به موقع انجام نشده است. پس از افزایش هزینه‌ها ناگزیر هستیم.

    وی تاکید کرد: این افزایشی که در سال 96 رخ داد قطعا دیگر شامل حال متقاضیان نخواهد شد، چرا که تمام تلاش ما این بود که هزینه‌های جمعی محوطه سازی و آماده سازی و انشعابات را دولت یا شرکت عمران متقبل شود تا به نوعی افزایش هزینه‌ها بر دوش متقاضیان نیفتد.

    مدیرعامل شهر جدید پرند در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که آیا با توجه به اینکه سقف وام مسکن مهر در حال حاضر به 40 میلیون افزایش یافته است،‌ اگر این پروژه طولانی شود و یا احتمالا افزایش قیمت شامل حال متقاضیان شود آیا پیشنهادی برای افزایش سقف مسکن مهر وجود خواهد داشت یا خیر،‌گفت: سقف وام مسکن مهر افزایش پیدا نمی‌کند، چرا که یک بار این پیشنهاد ارائه شد اما با آن موافقت نشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو