مدیران خودروعصر اعتبار

در دیدار سفرای ایرانی با رئیس بنیاد مستضعفان عنوان شد:

حضور فعال ایران در پروژه‌های صنعتی و عمرانی عمان و صادرات سیمان به بلاروس

عصر ساختمان- حضور فعال ایران در پروژه‌های صنعتی و عمرانی عمان و صادرات سیمان به بلاروس از مواردی بود که در دیدار رئیس بنیاد مستضعفان با سفرای ایران در کشورهای مختلف مطرح شد.

حضور فعال ایران در پروژه‌های صنعتی و عمرانی عمان و صادرات سیمان به بلاروس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سفیران ایران در 50 کشور دنیا با محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در مورد ارتباطات اقتصادی، علمی، فناوری و عمرانی کشورهای مختلف با ایران، دیدار و گفت‌وگو کردند.

    در این مراسم رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ضرورت دارد سدها را در بخش صادرات بشکنیم و توسعه صادرات از ایران را رقم بزنیم.

    محمد سعیدی‌کیا تأکید کرد: ضرورت دارد در این حوزه سفرای ایران در کشورهای مختلف همکاری کنند تا بنیاد حضور بیشتری در کشورهای مختلف دنیا داشته باشد.

    وی افزود: در کشور ما آیین‌نامه، مقررات، آدم‌ها و غیره وارداتی است،لذا مشکلات داخلی مربوط به خود ماست که باید این مشکلات رفع شود.

    در ادامه این مراسم مدیرعامل هلدینگ سیمان و فولاد بنیاد مستضعفان گفت: ظرفیت سیمان کشور حدود 85 میلیون تن است که 56 میلیون تن مصرف داخل می‌شود و حدود 20 میلیون تن مازاد سیمان در کشور داریم که می‌توانیم با کشوری نظیر بلاروس در حوزه ماشین‌آلات معدنی تهاتر کنیم.

    در بخش دیگری از این مراسم معاون توسعه ساختمان بنیاد اظهار داشت: در خدمات ساخت مجموعه پالایشگاهی خطوط انتقال، بخش روغن و غیره بنیاد مستضعفان حضور می‌یابد و صادرات را در دستور کار دارد.

    منوچهر خواجه‌دولویی ادامه داد: در حال حاضر در کشور عمان خط تولید مشترک با شرکت‌های عمانی برای تولید داریم و شرکت ممتاز در عمان ثبت کرده‌ایم.

    وی افزود: در بخش نفت و گاز و صنایع برق بنیاد در خارج از ایران فعال است همچنین در تأمین تکنولوژی و تجهیزات مدرن هم نیازهایی داریم که با کمک سفارتخانه‌ها در حال پیگیری هستیم.

    معاون توسعه ساختمان بنیاد اضافه کرد:  در پروژه‌های نیروگاهی و آزادراهی هم حضور داریم که باید امکان تأمین منابع مالی برای آنها فراهم شود.

    بنابراین گزارش، در ادامه معاون صنایع، معادن و کشاورزی بنیاد مستضعفان اظهار داشت: در کشت‌های فراسرزمینی در حال مطالعه کشورها هستیم؛ در حوزه صادرات و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف صنعتی موضوعات در حال پیگیری است.

    عسگری اضافه کرد: در برخی کشورها در این حوزه پیشرفت مناسبی داشته‌ایم و در برخی کشورها هم در حال مطالعه هستیم.

    وی ادامه داد:  در روسیه دفتر نمایندگی فعال داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو