مدیران خودروعصر اعتبار

در و پنجره های UPVC، بهترین انتخاب

عصر ساختمان- در و پنجره های UPVC بهترین انتخاب برای کسانی است که از در و پنجره های کنونی منزلشان ناراضی هستند. دوستدار محیط زیست بودن، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی و طول عمر بالا مزیت های این نوع از پروفیل های در و پنجره در مقابل انواع دیگر است. طراحی و آزمایش های فنی خاصی که روی این پروفیل صورت میگیرد نیز از خصیصه های مهم محصولات تولیدی این نوع پروفیل است.

در و پنجره های UPVC، بهترین انتخاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، پنجره های امروزی مسیری طولانی را طی کرده اند تا از المانی کم اهمیت در ساختمان به عنصری با درجه بالا از اهمیت در طراحی پروژه ها و  المانی موثر در حوزه ذخیره انرژی در ساختمان ها تبدیل شوند، از هدررفت انرژی جلوگیری کنند و عامل ایجاد آرامش برای ساکنین باشند.
    اما آنچه به عنوان لازمه هدف اولیه تولید در و پنجره های UPVC عملکرد و دوام بالا است رعایت نکات فنی زیر در فرآیند تولید است. معیارهایی که هر یک به تنهایی می تواند متضمن تولید محصولاتی با کیفیت در حوزه در و پنجره های UPVC هستند.
    UValue (W/m2k): این مقیاس برای اندازه گیری میزان مقاومت پنجره در مقابل تبادل حرارت است. هرچه میزان این مقیاس کمتر باشد نشان دهنده کیفیت بالای عایق بندی پنجره است. امروزه بالاترین تکنولوژی های ساخت در و پنجره قادر به رسیدن به سطح 0.2 W/m2k  این مقیاس است.
    ضریب جذب انرژی خورشیدی(SHGC): این مقیاس بیانگر میزان مقاومت پنجره در مقابل گرمای خورشید است. مقیاس موردنظر عددی مابین صفر و یک است و هرچه این عدد کمتر باشد، پروفیل پنجره میزان کمتری از انرژی خورشید را منتقل می کند. تولید محصولات باکیفیت در این رده می تواند سطح معماری ساختمان های نوساز را ارتقاء بخشد.
    نشت هوا (AL ) sfm/sqft: نفوذ هوا از ترک های پنجره، ممکن است باعث ورود هوای گرم از خارج یا از دست دادن هوای خنک داخل شود. ضریب AL می تواند معادل میزان فوت مکعب عبور هوا از یک فوت مربع پنجره را به چالش بکشد.هرچه این عدد کوچکتر باشد، ضریب AL کمتر خواهد بود و در نتیجه نشت هوای کمتری بین محیط داخلی و پیرامون سکونتگاه اتفاق خواهد افتاد. در کنار این پارامتر تعیین کننده، پنجره ها می بایست در مقابل جذب کمترین و بیشترین میزان انرژی خورشیدی (برحسب دمای منطقه ساخت ساختمان) و نور روز مقاوم باشند و کارایی لازم در کاهش آلودگی های صوتی، جلوگیری از ورود گرد و غبار، مقاومت در مقابل جریان آب و هوا، زیبایی شناسی، کمترین میزان نیاز به تعمیر و نگهداری و موارد مشابه را نیز داشته باشند.
    آزمایش مقاومت در مقابل جریان آب: راهی برای تشخیص میزان مقاومت در مقابل ترک ها و اتصالات پنجره و آزمایشی مهم برای پنجره های استفاده شده در مناطق ساحلی و مناطقی با بارندگی های شدید است.
    کاهش آلودگی های صوتی: عایق بندی بهتر و کیفیت بالای محصولات UPVC از ورود آلودگی های صوتی خارج از منزل جلوگیری می کند. این خاصیت در و پنجره های UPVC برای بیمارستان ها، هتل ها، آموزشگاه ها، ساختمان های نزدیک به محل های پر سروصدا و ... مفید است.
    مقاومت در برابر ضربات باد: پنجره ها باید در برابر ضربات شدید باد مخصوصاً درمناطق بادخیز، مناطق ساحلی، ارتفاعات بالا و ... مقاوم باشند. پنجره های UPVC طراحی و تقویت شده اند تا دربرابر شدت 3000 پاسکالی باد (معادل با بادی با سرعت 245 کیلومتر بر ساعت) مقاومت کنند و این ویژگی است که می بایست در تولید محصولات با کیفیت بر روی آن پافشاری کرد.
    اما در کنار تمامی عوامل مطرح شده که از یک پروفیل UPVC در فرآیند تولید انواع درب و پنجره انتظار داریم نباید از دیگر ویژگی های جانبی که در تولید یک محصول باکیفیت می توانند نقش تکمیلی و البته به سزایی را داشته باشند به سادگی گذشت. ویژگی های جانبی که محصول نهایی را تکمیل و عملکرد آن را بهبود خواهند بخشید.
    شیشه: انتخاب نوع شیشه مصرفی در تولید انواع در و پنجره های UPVC می تواند در میزان ذخیره انرژی، منظر، حفظ حریم خصوصی و امنیت مؤثر باشد.استفاده از انواع شیشه های سکوریت، مانند شیشه های سکوریت با حداکثر ضخامت 28 میلیمتر، به مصرف کنندگان اکیداً توصیه می شود. مصرف کنندگان باید بدانند که انتخاب شیشه مناسب به اندازه انتخاب یک پروفیل درب و پنجره UPVC با کیفیت اهمیت دارد و برای همین است که استفاده از این تکنولوژی در مقابل دیگر محصولات به مصرف کنندگان پیشنهاد می شود. از سوی دیگر می توان شیشه های لمینیت، حرارت دیده، مقاوم در برابر آلودگی صوتی، عایق بندی شده، منحنی و حتی شیشه های مقاوم در برابر شلیک که این روزها در بازار یافت می شوند را به خاطر مقاومت و استحکامشان پیشنهاد داد که البته هر کدام در جایگاه خودشان و براساس عملکرد نهایی ملک می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
    انتخاب اجزای فلزی: انتخاب بهترین اجزای فلزی در ساخت در و پنجره های UPVC از نکات کلیدی دیگر در فرآیند تولید این محصول است. اجزای فلزی موجود در این محصولات همانند دستگیره، لولا، اهرم، قفل در، سیلندر و ... هستندکه کیفیت آنها می تواند بر عملکرد ، زیبایی و دوام یک سیستم درب و پنجره موثر باشد.برای کیفیت بخشی ، طراحی و رنگ آمیزی دستگیره ها و قفل ها اولویت با پروفیل است و در نهایت انتخاب لولا و غلتک های مناسب بستگی به اندازه و وزن قطعات درب و پنجره دارد.
    انتخاب پروفیل مناسب: طراحی پروفیل برای رسیدن به قابلیت بالا در در و پنجره ها درکنار زیبایی شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این موضوع لازم است با روش تولید و نصب این محصولات آشنا شوید. استفاده از لولا و قفل های باکیفیت، استفاده از تقویت کننده های مهندسی شده در محل های مناسب و استفاده از پیچ های مناسب برای اتصالات با اندازه گیری های دقیق، نقش پررنگی در تولید این محصول بازی می کند. با تقویت اجزایی مانند تکه های استیل گالوانیزه، پروفیل های متصل شده به در و پنجره های UPVC مستحکم تر خواهند بود. سازنده قاب در و پنجره باید در نظر بگیرد که محصول استحکام کافی برای عبور از سد استانداردهای لازم را داشته باشد و این دقیقا همان چیزی است که پروفیل های باکیفیت را از دیگر پروفیل ها مجزا می کند.
    تولیدکننده محصولات UPVC می بایست از فرمولی استفاده کند که محصولاتش در تمامی شرایط آب و هوایی عملکرد مطلوبی را ارائه کند تا بتواند بازارهای مختلف را جذب و مدیریت کند. سطح مناسب کیفی اجزاء از موضوعات مورد بحث در تولید است. دی اکسید تیتانیوم مقاومت در برابر اشعه UV  و ثبات رنگ را در پروفیل میسر می سازد. این ترکیب، در و پنجره را در مقابل تغییر رنگ مقاوم می کند. تیتانیوم قیمت بالایی دارد و بنابراین تولید در و پنجره ها با این ترکیب برای تولید کنندگان هزینه بالایی دارد.
    برای عملکرد بهتر ضخامت دیواره بیرونی پروفیل باید حداقل 2.2 میلیمتر ضخامت داشته باشد.که این ضخامت در محصولات با کیفیت بالا و درجه یک به 2.8 میلیمتر می رسد.
    اما نکته حائز اهمیت در فرآیند بهره برداری از درب و پنجره های UPVC در کنار تمامی پارامترهایی که در پروسه تولید می بایست رعایت کرد ، نصب سیستم می باشد.
    نصب: فرآیند نصب در و پنجره از مونتاژ المان های تولیدی آغاز می شود و فرآیندی بسیار دشوار است. پروفیل ها باید به صورت طولی استورود شده و به صورت 45 درجه جوش داده شوند. قطعه پنجره باید طوری طراحی شود که زه کشی آب باران آن از محفظه تقویت کننده خارج نشود. پنجره باید با رول پلاک های نایلونی و پیچ هایی با پوشش Ms zinc بر روی دیواری آجری نصب شود.
    پلی ونیل کلراید غیرپلاستیکی (UPVC) بدون سرب، ماده ای شیمیایی و مقاوم و ساخته شده از PVC است. این ماده مزایای زیادی دارد تا توقعات مشتریان را برآورده کند. نیاز به کمترین میزان نگهداری و بسیار قوی تر از محصولات قدیمی چوبی و آلومینیومی بودن ، از خصیصه های این محصول جدید است. در و پنجره های UPVC برخلاف محصولات چوبی، در شرایط آب و هوایی مرطوب، متورم و لایه لایه نمی شوند و از این منظر دوام محصولات UPVC به طورحتم غیرقابل انکار است.
    در و پنجره های UPVC در مقایسه با محصولات مشابه آلومینیومی، دست کم از امنیت بالاتر، ظاهر بهتر و از همه مهمتر قیمت مناسب تری برخوردارند. در و پنجره های UPVC درکنار آب و هوا در مقابل موریانه، زنگ زدگی، خوردگی و گرد و غبار نیز مقاوم هستند. برای حفظ مزایای یادشده در محصولات UPVC تولیدکننده می بایست آموزش مصرف کنندگان را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
    انواع متفاوتی از درهای UPVC برای اتاق خواب، اتاق پذیرایی و بالکن طراحی شده اند، این درحالیست که پنجره های UPVC قابلیت نصب در هر مکانی را دارند. علاوه براین مشتریان می توانند گزینه هایی مانند درهای کشویی و درهای تاشو، پنجره های لولادار، پنجره های کشویی و پنجره های دوحالته را انتخاب کنند.
    امروزه برای صرفه جویی اقتصادی، تعادل محیطی و آرامش بیشتر در محل زندگی میزان استفاده از در و پنجره های UPVC بسیار گسترش یافته است. با از بین رفتن روزافزون منابع طبیعی، محصولات سنتی هر روزه گران تر می شوند، این در حالی است که میزان نیاز به تجهیزات ساخت و ساز به طور گسترده ای رو به افزایش است و در و پنجره های UPVC نقش بسیار پررنگی در بسیاری از ساخت و سازها، طراحی های داخلی و توسعه ساخت و سازها ایفا می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار