مدیران خودروعصر اعتبار

قطعات پیش ساخته بتنی، روش نوین در اجرای نما

عصر ساختمان- ساخت‌و‌ساز در خارج از سایت کارگاهی؛ با استفاده از بتن‌های پیش‌ساخته و همراه با گسترش ‌ساخت دیوارهای دوقلو و قاب‌های چوبی و همچنین ترکیب روش‌های سنتی، به روشی برای توسعه ظرفیت خانه‌سازی در کشورهایی مانند انگلیس تبدیل شده است. کارشناسان معتقدند بدون تلاش برای مقابله با روش‌های سنتی قادر نخواهیم بود به اهداف مورد نظر در زمینه روش‌های پیش‌ساخته برسیم.

قطعات پیش ساخته بتنی، روش نوین در اجرای نما
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، در سایه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، و با توجه به انواع محدودیت‌هایی که در رابطه با نیروی کار و علی‌الخصوص جابجایی نیروی کار (و وابستگی لندن و جنوب شرقی انگلستان به کشورهای اتحادیه اروپا برای فراهم کردن نیروی کار) بوجود می‌آید، باعث می‌شود تا شیوه خانه‌سازی بریتانیا تا حدود زیادی روی انعطاف‌پذیری نیروی کار وابسته شود، بنابرین اگر در این زمینه پیشرفتی حاصل نشود، قطعا به روش‌های دیگری نیاز خواهد بود. شرکت ایرلندی "تکریت" (Techrete) تمرکز خود را روی پتانسیل موجود برای ساخت در خارج از سایت کارگاهی روی پروژه‌های مسکونی گذاشته است، تنها قسمتی از روند رو به رشد این شرکت‌ ایرلندی نشان دهنده ظرفیت بین المللی در حمایت از توسعه امکانات دارویی، مراکز داده‌ها، مراکز فروش، مراکز تولید صنعتی و ساختمان‌های نمادین است.
    ابزارها و روش‌های ساخت در خارج از سایت کارگاهی (پیش‌ساخته) موجب کمک به بازدهی کلی کار می‌شود، از همین‌رو رقابتی بین این شرکت‌ها در بازار اطراف اروپای شمالی بوجود آمده است.
    این شرکت که در سال 1985 تاسیس شده است از طریق به دست‌آوردن و گسترش  حرفه و مهارت‌های شرکت‌هایی که در زمینه ساخت خارج از سایت کارگاهی به مدت طولانی فعالیت کرده‌اند، مانند "روئه‌کریت" (Roecrete) در ایرلند، و "امپایراستون" (Empire Stone) و "لوداپروداکتس" (Luda Products)، در برتانیا گسترش یافته است. در سال 1995، این شرکت یک تولیدی پایه بریتانیایی در شمال بود ( که در سال 2016 افزایش ظرفیت به میزان 20 درصد را دید)، و درسال 1999، یک دفتر طراحی در شهر لستر باز کرد، که کارهای طراحی انجام‌شده در دابلین (پایتخت ایرلند) را تکمیل می‌کرد‌.
    این شرکت، بزرگترین شرکت در زمینه طراحی، تولید و تهیه پوشش‌های پیش‌ساخته در بازار ساختمانی انگلستان و ایرلند است که روش‌های کاملا پیش‌ساخته را از طریق نصب ارائه می‌دهد. روش کاری این شرکت، به علاوه طرز تفکری که به سمت معماری پایدار دارد؛ باعث شد به عنوان "تولیدکننده سبز" (دوستدار طبیعت) در "جایزه سبز" سال 2018 معرفی شود.
    لیام آیلوارد؛ مدیر اجرایی شرکت تکریت که تراز مالی شرکتش بیش‌از دو برابر نزدیکترین رقیبش است، بیان کرد: "ما در زمینه پوشش‌های پیش‌ساخته معماری متخصص هستیم." او معتقد است که دلیل این اتفاق، ترکیب عالی در مهندسی طراحی و کیفیتی است که شرکت تکریت تضمین می‌کند. وی همچنین با افتخار اظهار دارد: " بتن برای ما بیشتر از یک کالا اهمیت دارد. ما طیف گسترده‌ای از فینیشینگ‌ها را با سازگاری در رنگ‌ها ارائه می‌دهیم و یکی از معدود کارخانه‌هایی هستیم که قادر است چنین محصول مطمئنی را به بازار عرضه کند، به‌خصوص در پروژه‌های ساختمانی لندن. تیم فوق متخصص ما شامل مهندسین خبره، طراحان، نقشه‌برداران، مدیران قرارداد و مجتمع‌های سایت کارگاهی می‌شود، که با امکان تولیدات عالی، به‌منظور تضمین تولید پوشش‌های پیش‌ساخته معماری آن‌هم در بهترین کیفیتش ترکیب می‌شوند."
    تعهد این‌چنینی به کیفیت، باعث شروع ساخت خارج از کارگاه در مرحله طراحی می‌شود. خوزه مانوئل سانچز کاسادا، مدیر فروش شرکت تکریت این‌چنین توضیح می‌دهد: "اکنون تمام کاری که ما انجام می‌دهیم به‌صورت سه بعدی است. ما سرمایه‌گذاری سنگینی در تکنولوژی و آزمایش انجام داده‌ایم که به ما اجازه می‌دهد تا طراحی‌های به‌مراتب پیچیده‌تری را ارائه دهیم. ما راه طولانی‌ای از آزمون و خطای آن‌چه که به‌طور مقدماتی با دست ساخته می‌شد، پیموده‌ایم. کاری که ما برای پروژه "جان لوویس" (فروشگاه جان لوویس یکی از دو ساختمان پروژه ویکتوریا گیت است) انجام دادیم نشانگر چیزی است که می‌توانیم با استفاده از طراحی 3 بعدی به آن دست یابیم. این کار ترکیب تکنولوژی (پولیش و اسیدیته کردن) با اجرای سازه‌ای پنل‌های لوزی‌شکل است. فلسفه کاری ما بدین صورت است که تیم مهندسی‌مان را با معماران و پیمان‌کاران مشتری در ابتدای فرآیند طراحی به‌منظور هدفمند‌کردن کارایی هرچه مطلوب‌تر، ترکیب ‌کنیم، این امر موجب می‌شود تا با گذشت زمان در طول روند تحقیق و توسعه، مدل‌ها گسترش یابند. این کار این اجازه را می‌دهد تا مشتریان ترکیب‌های متفاوت از محصولات مطلوبشان را تجربه کنند."
    گروه معماری ACME در سال 2017 جایزه خلاقیت در بتن را به خاطر پروژه "ویکتوریا گیتس" در شهر لیدز انگلستان به‌دست آورده بود، پروژه‌ای که آن‌ها دو ساختمان را برای یک پروژه طراحی کرده بودند که شامل طراحی شرکت تکریت هم می‌شود و همچنین تولید و نصب نمای فروشگاه عمومی جان لوویس. این پروژه که در سال 2016 درهایش به روی عموم باز شد، دارای طراحی طاق‌دار است که اجازه می‌دهد تا نور از بالا به داخل بتابد (نمای مرکب دریچه‌ای که ازمیراث ادبی و غنی شهر الهام گرفته شده است و به آن فضا نیز نزدیک است. همچنین رنگ پوشش‌های بتنی که توسط شرکت تکریت بازسازی شده است، ساختمان‌های اطرافش را تعریف می‌کند.
    مدیر اجرایی شرکت تکریت از همکاری شرکت خود با پیمانکار اصلی "سر رابرت مک‌آلپاین" می‌گوید: " تیم تکریت مفتخر است که بخشی از این پروژه بوده‌است تا محدودیت‌های مهندسی بتن پیش‌ساخته را به جلو پیش ببرند و کمک به اثبات آن دیدگاه می‌تواند به یک واقعیت تبدیل شود."
    در جاهای دیگر، شرکت تکریت روی شهرک دانشگاهی  شهر گلاسگو که در سال 2016 تکمیل شد، کار کرده است، که باعث شد تا برنده جایزه RIBA"" شود و هم‌چنین برای عنوان تعدادی از جوایز بتن پیش‌ساخته معرفی گردید. مدیر فروش شرکت تکریت اضافه کرد: "تکریت بسیار مفتخر است که در بخش طراحی، تولید و نصب نمای این ساختمان حضور داشته است."
    جایزه‌ای با عنوان "تحسین مشارکت" به پروژه‌هایی که مشارکت قابل‌توجه‌ای در کیفیت و ظاهر محیط ساختمان داشته‌اند، اعطا می‌شود. سطح طرح‌های مشارکتی، استاندارد قابل قبولی از طراحی و معماری را درکنار معماری پایدار، دسترسی و تامین مشارکت مثبت شهری نشان می‌دهد."
    آیلوارد توضیح می‌دهد که شرکت تکریت این هدف را دنبال می‌کند که با استفاده از تخصصش بر معماری، در پروژه‌هایی مانند "موزه V&A" در شهر داندی در کشور اسکاتلند بر بازار تاثیر بگذارد (پروژه‌ای که جایزه انجمن بتن درسال 2017 را از آن خود کرد) که در ماه سپتامبر (شهریور) امسال به روی عموم باز می‌شود. وی افزود: "این پروژه به مانند کشتی‌ای در دریا است، و دارای پوسته بسیار نازکی است  که از خود دریا ساخته شده است. ما به مدت 4 سال در تمام مراحل طراحی پروژه حضور داشتیم. پروسه طولانی‌ای بود که به‌وسیله اجرای کار پیش‌ساخته آسان‌تر شد، این امر، اجازه آزمایش متریال و ابعاد مختلف پنل‌ها را به ما می‌داد تا چگونه به بهترین شکل آن‌ها را بر روی ساختمان نصب کنیم."  
    شرکت "ایرلند" یک سازمان دولتی است که با شرکت‌هایی مانند تکریت مشارکت می‌کند تا به کمک آن‌ها بتواند رشد کند و به بازارهای جهانی راه پیدا کند. مشاور ارشد بازاریابی جان هانت معتقد است که ساخت در خارج از سایت کارگاهی کلیدی ارائه می‌دهد که می‌تواند راه‌حل‌هایی برای ظرفیت بیشتر را بازگشاید. او هم‌چنین اظهار داشت: "امروزه شاهد این موضوع هستیم که روش‌های ساخت خارج از سایت کارگاهی (پیش‌ساخته) به‌وسیله شرکت‌های تازه تاسیس نیز در بازار پذیرفته شده است."
    "توسعه ‌دهندگان با سرمایه‌های جدید خود، وارد بازار خانه‌های در حال توسعه می‌شوند، این درحالیست که باید نگاهی فراتر به زنجیره‌های عرضه موجود بر تولیدات بیشتر داشته باشند، و روش‌های خاص را برای ارائه خانه‌ها هزینه کنند. تعدادی شرکت تازه تاسیس در فضایی که با راه‌های تولید بیشتر برای ارائه روبروست، وجود دارند. شرکت‌هایی ‌که کمتر به جزر و مد نیروی کار متکی هستند. ما این مساله را در رشد ساخت فولاد سبک دیده‌ایم. (شرکت‌هایی در این فضا رکورد در سطح تقاضا را تجربه می‌کنند). در مبحث نما، اشکال تکریت نشان از اشتهای سالم برای کاوش راه‌های جدید ارائه ظرفیت به مسکونی دارد."
    سانچز کاسادس مدیر فروش شرکت تصدیق کرد: "اکنون ما این قابلیت را داریم تا متخصصین خود را با روش ساخت خارج ازسایت‌کارگاهی به استاندارد بازار پیش‌ساخته بیاوریم و آثار معماری را با پروژه‌های مناطق مسکونی ارزان‌قیمت در لندن و شمال انگلیس ترکیب کنیم. ما در کنار برخی از پیمانکاران اصلی بازار خانه‌های ارزان‌ قیمت کار کرده‌ایم. در سال‌های گذشته مشاهده شده است که در کنار هزینه نیروی کار، بازار نیز تمایل به افزایش قیمت داشته است، در همین راستا، به منظور مدیریت هزینه‌ها و تاثیرات مثبت زمانی  ناشی از اجرای پیش‌ساخته، تعداد پیمانکاران بیشتری خواهان همکاری با شرکت ما آن‌هم از مراحل ابتدایی کار شده‌اند. همچنین این امر موجب بازدهی مطلوب‌تر می‌شود، چراکه با کاهش ازدحام در سایت کارگاهی موجب ترکیب توسعه سلامت و ایمنی می‌شود. اگر شما به یکی از پروژه‌های ما در ومبلی نگاه کنید، با بهره بردن از روش‌های خارج از سایت کارگاهی، توانستیم از 10 برابر نیروی کار کمتر استفاده کنیم؛ در مقایسه با زمانی که شما برای نصب 60 مترمربع پوشش آجری به یک تیم در سایت کارگاهی نیاز دارید. این جریان روی پنل‌ها در کارخانه اجرا شد و خطر کار در سایت کارگاهی را نیز کاهش داد."
    آیلوارد چالش شرکت تکریت را ایجاد بالانس بین نوع‌آوری‌های معماری می‌داند که شرکت را با تامین نیازهای بازار برای ظرفیت‌های پروژه‌های مسکونی مانند ومبلی رو به جلو می‌برد. "پروژه‌هایی مانند موزه شهر داندی (در کشور اسکاتلند) که دارای ریسک بالایی هستند، بدون آمادگی از قبل، لزوما سودآور نیستند. وقتی شما می‌خواهید کاری جدید انجام دهید، امکان دارد امور آن‌طور که پیش‌بینی می‌کنید پیش نروند، اما ما همیشه خودمان را برای چالش‌های این‌چنینی آماده می‌کنیم. زمانی‌که یک پروژه جدید را می‌گیریم، با تمام وجودمان طراحی آن‌را انجام می‌دهیم و متعهد می‌شویم که با هر حرکت تفاوت را در بازار ایجاد کنیم."
    با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برخی دیدگاه منفی به بازار دارند اما شرکت تکریت به‌خاطر واکنش‌هایی که غالبا مثبت بوده، بسیار شگفت‌زده شده است.
    مدیر فروش شرکت تکریت گفت: " در حال‌حاضر، تقویم کاریمان در دو سال آینده برای برنامه‌هایی رزرو شده است که تا کنون پروژه‌هایی آنچنانی انجام نداده ایم، و با توجه به کارخانه‌ها و امکاناتی که در انگلستان و ایرلند وجود دارند، شرکت تکریت آماده است تا خطرات نرخ ارز را کاهش دهد."
    در برنامه‌های آینده این شرکت، به‌منظور تجارت جدید و توسعه بیشتر روش‌های پیش‌ساخته در بازار، برنامه‌ریزی‌هایی در مورد ادامه کار روی پروژه‌های پیشگام و معتبر شده است. بنا به گفته آیلوارد، مدیر اجرایی شرکت تکریت:"هر کسی قادر است تا یک آجر را روی آجری دیگر قرار دهد، اما اندک کسانی هستند که می‌توانند به نتایجی مانند آن‌چه در پروژه هایمان نشان دادیم، دست یابند. شرکت تکریت افتخار می‌کند که معماران و طراحان به منظور بهره‌مندی از تخصص خارج از سایت کارگاهی و اثبات شده شرکت، نزد ما می‌آیند و هم‌چنین امیدواریم که توسعه این روابط در این صنعت ادامه پیدا کند."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار