مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان زیباسازی تاکید کرد

لزوم همکاری مناطق و نواحی شهرداری و سازمان زیباسازی در حوزه سیما و منظر شهری

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم همکاری مناطق و نواحی شهرداری تهران با سازمان زیباسازی در حوزه سیما و منظر شهری، گفت: در این حوزه می‌توان با استفاده از مشارکت حداکثری شهروندان فعالیت‌های موثری را به سرانجام رساند.

لزوم همکاری مناطق و نواحی شهرداری و سازمان زیباسازی در حوزه سیما و منظر شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، برزین ضرغامی در نخستین نشست هم اندیشی شهرداران نواحی 122 گانه شهر تهران که با موضوع حذف زوائد بصری و پیرایش شهری در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گفت: قطعا سیما و منظر شهری مسئله‌ای است که با آن شرایط برای زیست شهروندان بهتر خواهد شد. امیدوارم برگزاری این نشست تخصصی ارزش افزوده‌ای برای شهر را به همراه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه این نشست می‌تواند سرآغاز جلساتی میان سازمان زیباسازی و شهرداران نواحی 122 گانه شهر تهران باشد افزود: اعتقاد سازمان زیباسازی شهر تهران بر این است که اگر قرار باشد سیمای بهتری در شهر ایجاد شود باید فاصله بین سازمان و مناطق شهر تهران کمتر شود. باید حرف یکدیگر را بیشتر بشنویم و از نزدیک یکدیگر را بشناسیم تا بتوانیم در جهت حل معضلات شهر گام برداریم.

    وی ادامه داد: تهران شهر بزرگی است و ارتباط من به عنوان مدیرعامل سازمان زیباسازی با همه شهروندان شهر ممکن نیست. لذا شهرداران نواحی به عنوان بازوی سازمان زیباسازی می‌توانند ارتباط مستمر و نزدیکتری با شهروندان ایجاد کنند که این زمینه ساز ایجاد فرصت‌های بسیاری خواهد بود.

    مدیرعامل سازمان زیباسازی با تاکید بر شعار شهردار تهران «شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر» گفت: بار اصلی برآورده شدن این شعار در حوزه زیباسازی به عهده مناطق و نواحی شهرداری تهران است. قطعا مشارکت از بالا به پایین اشتباه است و چنین مشارکتی کاری از پیش نخواهد برد. مشارکت صحیح در فعالیت‌های شهری، مشارکت محلی است.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: آیا امروز رقابت سالم میان مناطق و نواحی شهر تهران شکل گرفته است؟ جمعیت تهران 13 میلیون نفر است که از این میزان 8.5 میلیون نفر در شهر تهران ساکن هستند. بی تردید وظیفه ما این است که یک رقابت سالم در میان محلات و نواحی شهر تهران ایجاد کنیم. باید برای سیما و منظر شهر تهران فعالیت درستی را در پیش بگیریم. در این میان می‌توان با استفاده از مشارکت حداکثری شهروندان فعالیت‌های این حوزه را بهبود ببخشیم اما لازمه این موضوع آن است که شهروندان در کنار ما باشند و عملکرد ما را ارزیابی کنند.

    ضرغامی با تاکید بر اینکه موضوع آرام سازی فضای شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: یکی از مواردی که آرام سازی در شهر تهران را به هم می‌ریزد مجوزهایی است که در انتظار مناطق و نواحی شهر تهران قرار می‌گیرد. لذا اگر نواحی می‌خواهند وحدت رویه داشته باشند باید بپذیرند که سازمان زیباسازی نیز در کنار آنها قرار می‌گیرد. آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌هایی منجر به یک اقدام بیرونی می‌شود در اختیار مناطق نیز قرار دارد که نیاز است در این حوزه همکاری بیشتری شکل بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار