مدیران خودروعصر اعتبار

فروش اقساطی قبور

تعیین حداکثر قیمت قبر در بهشت زهرا

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: تصویب لایحه قیمت قبر در شورای اسلامی شهر تهران خط بطلانی بر شایعات قبر نجومی بود.

تعیین حداکثر قیمت قبر در بهشت زهرا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، سعید خال در تشریح تصویب لوایحی در خصوص قیمت قبر در صحن علنی شورای شهر گفت: امروز دولایحه تحت عنوان دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف و تقسیط هزینه های خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س)  و اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و با رأی مثبت اکثریت اعضا به تصویب رسید.

    وی افزود: از چند منظر این لوایح قابل توجه و بررسی هست؛ اول تقدیر از اعضای محترم شورای شهر و کمیسیون ها که ساعت ها وقت گذاشته و این لایحه را در راستای شفاف سازی و همچنین رفاه حال خانواده های داغدار و بویژه کم بضاعت تهیه و تدارک دیده اند. واقعیت این است که این لوایح چند سالی بود که روند اجرائی آن متوقف شده بود.

    مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اضافه کرد: با تصویب این لوایح شرایطی فراهم شد تا مراجعین داغدار بتوانند از خدماتی که در جهت رفاه حال آنها در نظر گرفته شده استفاده کنند؛ به موجب این لایحه کماکان یک طبقه قبر در سازمان بهشت زهرا(س) به صورت رایگان اختصاص می یابد و هر شهروند که به سازمان بهشت زهرا(س) مراجعه کند از سه طبقه قبر یک طبقه را بصورت رایگان دریافت می کند و دو طبقه باقی مانده خالی را به صورت یارانه ای با قیمت یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

    خال افزود: حتی اگر کسی توان پرداخت همین مبلغ و یا مبلغ اندک خدمات شستشو، تکفین و تدفین را هم نداشته باشد به موجب این لایحه سازمان بهشت زهرا(س) می تواند تا 12 قسط آن را تقسیط نماید. باید عنوان کنم که در سال 1396 سازمان بهشت زهرا(س) حدود 22500 قبر رایگان به شهروندان عزیزمان اهدا کرده است.

    مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) ادامه داد: نکته مهم بعدی اینکه تصویب این لوایح در شورای اسلامی شهر تهران خط بطلانی بر شایعه های قبر نجومی و قبر میلیاردی و ... بوده است. به موجب این لوایح حداقل قیمت قبر در بهشت زهرا(س) به صورت رایگان و حداکثر قیمت قبر در قطعات قدیمی سازمان که بیش از 45 سال از عمر آن گذشته حداکثر 16 میلیون تعیین گردیده است و بنابراین هیچ گونه افزایش قیمتی در زمینه قیمت قبور نداشته و صرفا شرایط و تسهیلات برای افراد کم بضاعت تسهیل شده است.

    وی گفت: تصویب این لوایح یکی از اقدامات مهم و شایسته و قابل توجه شورای اسلامی شهر تهران بود که برای چند سال روند آن در شورای قبلی متوقف شده بود. در حوزه خدمات سازمان بهشت زهرا(س) برای اولین بار به صورت شفاف قیمت خدمات به تصویب رسیده است که در این خصوص قیمت های سایر شهرستان های کشور در نظر گرفته شده است و در قیاس با حتی شهرستان های کشور قیمت های تهران بسیار مناسب می باشد تا افراد نیازمند در مراجعه به این سازمان دچار مشکل نشوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی