مدیران خودروعصر اعتبار

قبر هم در تهران گران شد

عصر ساختمان- بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت‌زهرا (س) افزایش پیدا خواهد کرد.

قبر هم در تهران گران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، در لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت‌زهرا (س)، پیش‌بینی شده برخی از خدمات این سازمان افزایش پیدا کند.

    بر اساس این لایحه، در سال‌های اخیر این سازمان روزانه بین 150 تا 200 متوفی شهر تهران و سالانه حدود بیش از 50 هزار نفر از متوفیان را پذیرش کرده که از این تعداد بیش از 35 هزار نفر در بهشت‌زهرا (س) دفن شده‌اند.

    همچنین در سال 96 بیش از 22 هزار نفر از شهروندان تهرانی از سیستم قبر رایگان استفاده کرده‌اند و خدمات‌رسانی مستمر و بدون‌ وقفه انجام شده است. علاوه بر این، نرخ خدمات قابل ارائه سازمان از سال 90 تا به امروز افزایشی نداشته است.

    بر اساس نرخ‌های پیشنهادی شهرداری، به دلیل آنکه 95 درصد ظرفیت قبور فاز 2 بهشت‌زهرا به اتمام رسیده، هزینه قبور باقی‌مانده فاز 2 از قطعه 200 تا 258 به قیمت 9 میلیون تومان تعیین و درخواست جایگزینی با نرخ گذشته این قطعات می‌شود.

    همچنین پیشنهاد شده نحوه قیمت در فاز 3 یعنی قطعات 300 تا 325 که تکمیل و تجهیز شده‌اند تا پر شدن 70 درصد ظرفیت؛ طبقه‌ی زیرین رایگان و طبقات فوقانی آن به ازای هر قطعه یک میلیون ریال، ظرفیت 70 تا 80 درصد این نرخ به 20 میلیون ریال و در زمان ظرفیت 80 تا 90 درصد 30 میلیون ریال، 90 تا 100 درصد 45 میلیون ریال باشد.

    بر اساس این لایحه، تدفین در سایر آرامستان‌ها مانند مساجد و امامزاده‌ها، بقاع متبرکه ممنوع است و در صورت دفن مجاز، بابت هر متوفی حداکثر پنج درصد مبلغ دریافتی و یا معادل 15 میلیون ریال در وجه سازمان بهشت‌زهرا (س) باید واریز شود.

    در بخش دیگری از این لایحه پیشنهاد شده هزینه افزایش هر طبقه قبر در قبور 30 ساله، پنج میلیون تومان، هزینه افزایش هر طبقه قبر در قبور خالی فاز یک و دو، پنج میلیون تومان، خدمات نگهداری سالیانه آرامگاه‌ها در بهشت‌زهرا (س) 650 هزار تومان، هزینه سنگ قبر 100 هزار تومان، هزینه آماده‌سازی قبر 50 هزار تومان، نصب سنگ قبر 50 هزار تومان، نگهداری متوفی در سردخانه روزانه 20 هزار تومان، تابلوی سر مزار 15 هزار تومان، تِرمه 40 هزار تومان و کاور بسته‌بندی متوفی 20 هزار تومان باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو