مدیران خودروعصر اعتبار

قصه پایداری جهانی انرژی از یزد شروع شد

عصر ساختمان- رییس بنیاد جهانی انرژی با اشاره به ظرفیت‌های انرژی پایدار در استان یزد، گفت: وجود بادگیر و قنات در استان یزد نشانه فرهنگ غنی مردم کویر در مقوله پایداری و استفاده از انرژی‌های پاک است.

قصه پایداری جهانی انرژی از یزد شروع شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «ولفگانگ نیومن» در جریان سفر خود به استان با بیان این‌ که قصه پایداری جهانی انرژی از یزد شروع شده است، اظهار کرد: یزد مرکز پایداری انرژی در جهان است.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های پایداری یزد، افزود: یزد از گذشته تاکنون نماد بارزی از شهر پایدار بوده و است.

    رییس بنیاد جهانی انرژی با بیان این‌که الان وقت آن است که تصویر واقعی ایران به مردم جهان معرفی شود، گفت: با توحه به این‌که ایران همزمان نفت و گاز دارد، ولی همچنان به پایداری انرژی فکر و عمل کرده است.

    نیومن تصریح کرد: مردم شهر یزد به واسطه ساخت بادگیرهای متعدد، نماد بارزی از مجریان نهادینه کردن مقوله پایداری انرژی هستند.

    این مقام مسئول در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت های اجرایی و عملی در استان یزد، خاطرنشان کرد: بنیاد جهانی انرژی آماده است تا با انعقاد تفاهم نامه‌ همکاری شرایط لازم برای حضور فعالان حوزه انرژی جهان را به استان یزد فراهم کند.

    وی در پایان تبادل نظر کارشناسی و استفاده از تجارب حرفه‌ای در راستای حفظ و نگهداری انرژی موجود و تقویت این مهم از جمله ویژگی‌های انعقاد این تفاهم نامه همکاری بین بنیاد جهانی انرژی و شهرداری یزد است.

    تفاهم نامه همکاری با موضوع «پیاده‌سازی عملکردهای مدرن جهانی در حوزه مدیریت شهری با رویکرد سبز و دانش محور» بین شهرداری یزد و بنیاد جهانی انرژی امضا شد.

    به گزارش ایسنا، شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد به منظور بررسی و اجرای راهکارهای‌ لازم برای توسعه دانش روز و پایداری رفتارها، پیاده‌سازی عملکردهای مدرن جهانی در حوزه مدیریت شهری شهر یزد با رویکرد سبز و دانش محور، با بنیاد جهانی انرژی ‌تفاهم نامه همکاری  امضا کردند.

    انجام فرآیند آموزش و بازدیدهای علمی و صنعتی برای متخصصین معرفی شده از سوی شهرداری یزد در اروپا درحوزه های مورد نیاز برای توسعه شهر پایدار، برگزاری اجلاس جهانی شهر پایدار در شهر یزد، برگزاری دوره‌های آموزشی داخلی و بین المللی در حوزه مدیریت شهری، برگزاری و حمایت از همایش‌های تخصصی و دانش مبنا در حوزه توسعه پایدار شهری،‌ از جمله محورهای تعیین شده برای تفاهم نامه همکاری شهرداری یزد با بنیاد جهانی انرژی است.

    توسعه گردشگری پایدار و تبادل دانش و اطلاعات مرتبط با گردشگری و حمایت از نشر کتاب‌های تخصصی در حوزه‌های توسعه پایدار شهری،‌ شهر سبز و انرژی،‌از دیگر مفاده این تفاهم است.

    «مهدی جمالی‌نژاد» شهردار یزد در این نشست اظهار کرد: امروز فرصت مناسبی پیش آمده که در مورد ویژگی‌های شهر یزد مسائلی گفته شود.

    شهردار این شهر را موزه‌ای کهن با فرهنگ غنی در حوزه‌های مختلف به ویژه مصرف انرژی‌های پاک دانست و گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و میراثی یزد مسئولیت مدیران شهری را در حفظ و نگهداری از ظرفیت‌های این شهر سنگین کرده است.

    جمالی نژاد در ادامه با بیان این‌که مدیران شهری با رویکرد حفاظت محور تلاش دارند که دستاوردهای تا به امروز یزد را حراست کنند، تصریح کرد: تنها راه نگهداری یزد رفتن به سمت انرژی‌های تجدید پذیر و پایداری انرژی است.

    این مقام مسئول همکاری متقابل شهرداری و بنیاد جهانی انرژی را فرصت مناسبی برای مقدمات پایداری در شهر یزد عنوان کرد و گفت:‌ اراده شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد، اجرای تک تک تفاهم‌نامه منعقد شده با بنیاد جهانی انرژی خواهد بود.

    جزئیات این تفاهم نامه در قالب قراردادهای مجزا با موضوع و زمان اجرا بعد از اخذ مجوز لازم از شورای اسلامی شهر یزد و نمایندگی وزارت امور خارجه تعییم و اجرایی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار