مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

مردم به ساخت‌وساز مسکن و خرید سهام کارخانه‌ها روی آورند

عصر ساختمان- نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به جای خرید سکه و دلار باید پول خود را به سمت ساخت و ساز مسکن و خرید سهام کارخانه‌های بزرگ سوق دهند تا هم سرمایه‌هایشان حفظ شود و هم تولید و اشتغال متحول شود.

مردم به ساخت‌وساز مسکن و خرید سهام کارخانه‌ها روی آورند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ابوالفضل ابوترابی در خصوص راهکار مهار قیمت ارز و مقابله با تحریم‌های آینده آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: مردم در این کار عظیم باید کمک کنند. بدون حضور و نقش‌آفرینی مردم غلبه بر این مشکلات امکان‌پذیر نیست و مردم برای اینکه بتوانند سرمایه‌های خود را حفظ کنند به جای بازار دلالی مانند سکه و دلار باید این پول را به سمت ساخت و ساز مسکن و خرید سهام کارخانه‌های بزرگ سوق دهند تا هم سرمایه هایشان حفظ شود و هم تولید و اشتغال متحول شود.

    وی افزود: ساخت و ساز مسکن سبب ایجاد 350 شغل مستقیم و غیرمستقیم می‌شود. مردم در این زمینه‌ها ورود کنند. همچنین اگر مردم نقدینگی دارند پول خود را برای خرید سهام کارخانه‌های معتبر و پررونق اختصاص دهند. خرید سهام کارخانه‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌ها برای این منظور می‌تواند مورد توجه مردم باشد.

    این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید ارز و سکه هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: یکی دیگر از راه‌هایی که مردم می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند خرید مستغلات دولتی است. مقدار زیادی زمین، منزل مسکونی و واحدهای تجاری در مکان‌های مختلف شهرها و روستاها وجود دارد که مردم باید در خرید این واحدها پیش‌قدم شوند.

    می توانیم بنزین را صادر کنیم

    ابوترابی تصریح کرد: آمریکا قصد دارد با وضع تحریم‌های جدید کشور را نابود کند، اما باید با تدابیری که ذکر شد از وارد شدن ضربه شدید به اقتصاد کشور جلوگیری کنیم. تسلیم در برابر آمریکا به معنای از دست دادن همه چیز است. باید مقاومت کنیم و این مقاومت یعنی مردم به جای خرید دلار و طلا به ساخت و ساز مسکن و خرید سهام کارخانه‌های بزرگ روی آورند و سرمایه‌های خود را در این جهت سوق دهند.

    نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در خصوص تهدید آمریکا مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت ایران، ادامه داد: باید با توجه به پتانسیل‌های نیروی انسانی به جای صادرات نفت خام، پروژه ایجاد پالایشگاه‌های جدید را آغاز کنیم تا بتوانیم بنزین را صادر کنیم. همسایه‌های اطراف ایران با داشتن مرزهای طولانی، مشتاق خرید بنزین و گازوئیل هستند. با این تدابیر آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد چرا که همسایه‌های ایران احتیاج زیادی به خرید بنزین و گازوئیل دارند و با خرید بنزین ایران، ارزش افزوده خوبی هم ایجاد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار