مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب بخش زیادی از باغات تهران با اجرای مصوبه برج و باغ

عصر ساختمان- نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه میزان تخلفات در زمینه تخریب باغات بیش از میزانی است که رسانه ای می شود، گفت: دادستان تهران به صورت مستقیم به موضوع تخریب باغات برای احقاق حقوق مردم ورود کند.

تخریب بخش زیادی از باغات تهران با اجرای مصوبه برج و باغ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، داود محمدی با ابراز تاسف از اینکه با اجرای مصوبه برج و باغ باغات زیادی در تهران از بین رفت، گفت: با اجرای این مصوبه تلاش شد تا هزینه نگهداری باغ از طریق ساختن برج تامین شود اما ثمره و دستاورد آن ساخت برج ها و تخریب و قلع و قمع باغات بود.

    تنها بخشی از قلع و قمع شدن باغات تهران رسانه ای شده است

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه دست اندازی به باغات تهران هنوز ادامه دارد، ساخت و ساز در باغات و مراتع را اقدامی بسیار نامطلوب دانست و افزود: برخی به دنبال دست اندازی به باغات پایتخت هستند و باید از اقدامات سودجویانه آنان جلوگیری شود.

    وی با تاکید بر اینکه شهرداری در تمامی ادوار گذشته در تخریب باغات و تبدیل آنها به برج ها و ساختمان های بلند قصور داشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش روز افزون آلودگی هوا و ترافیک پایتخت قطع درختان و تخریب باغات زندگی در برخی نقاط تهران را با مشکل مواجه می کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: هر چند به طور مداوم شهرداری ها طی سال های گذشته بر ضرورت مقابله با تبدیل کاربری باغات و تخریب آنها تاکید کرده اند اما متاسفانه شاهد هیچ اقدامی از سوی آنها نبوده و نیستیم زیرا هیچ گونه برنامه منسجمی برای حفاظت از باغات نداشته و تنها به اقدامات شعاری اکتفا کرده اند.

    محمدی با بیان اینکه با تخریب باغات، ریه های تنفسی پایتخت مسدود شده است، گفت: اغلب باغات شمال تهران به برج تبدیل شده در این رابطه در جلسه ای که با اعضای شورای شهر داشتیم درخواست کردیم که ورودی جدی به موضوع تخریب باغات داشته باشند و با اتخاذ تدابیر مناسب از قطع درختان و تخریب باغات جلوگیری کنند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مافیای باغ خواری باید شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گیرند، افزود: تخریب باغات تخلفی جدی است و دستگاه قضا باید با عاملان تخریب باغات به صورت جدی برخورد کند و دراین رابطه نیازی به شکایت هم نیست.

    عضو مجمع نمایندگان تهران با انتقاد از اینکه میزان تخلفات در زمینه تخریب باغات و تغییر کاربری ها بیش از میزانی است که رسانه ای می شود، تصریح کرد: متولیان امر باید با قدرت و جسارت و به صورت انقلابی با متخلفان برخورد کنند؛ در این رابطه می طلبد دادستان تهران به صورت مستقیم در جهت احقاق مردم ورود کند و از حقوق اولیه مردم دفاع کند زیرا با تخریب باغات آلودگی هوا و به تبع آن بیماری های قلبی و عروقی افزایش می یابد و حقوقی مردم پایمال می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو