مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیته امداد:

منازل مددجویان زلزله‌زده بدون دریافت هزینه ساخته می‌شود

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بردباری و صبوری مردم زلزله زده به مسئولین امر بازسازی قدرت حرکت و تصمیم گیری می دهد.

منازل مددجویان زلزله‌زده بدون دریافت هزینه ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پرویز فتاح در مراسم افتتاح 500 واحد مسکونی احداثی برای مددجویان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در روستای "کوئیک عزیز" سرپل ذهاب برگزار شد، با بیان اینکه پس از وقوع زلزله آبان 96 تاکنون چهار بار به مناطق زلزله زده سفر کرده ام، افزود: در این مدت پس از هر بار سفر به این مناطق شاهد بهبود اوضاع و پیشرفت خوب بازسازی ها بوده ایم.

    وی ادامه داد: هرچند هنوز نواقصی وجود دارد، اما پیشرفت بازسازی ها بسیار خوب و مطلوب بوده است.

    رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه هم مردم کشور و هم مسئولین در امر بازسازی پای کار بوده اند، عنوان کرد: در این زلزله دیدیم که ملت ایران، ملت بزرگی است که در سختی ها و خوشی ها نزدیک به هم هستند و این هنر انقلاب امام(ره) است.

    وی تصریح کرد: مردم زلزله زده این استان با صبوری و بردباری توانسته اند در این مدت مشکلات را پشت سر بگذارند و این موضوع به مسئولین قدرت حرکت و تصمیم گیری می دهد.

    فتاح با بیان اینکه تمام منازل تخریب شده مددجویان در مناطق زلزله زده بدون پرداخت هزینه توسط آنان ساخته می شود، گفت: ساخت این واحدها از محل کمک های دولت و نیز اعتبارات خود کمیته امداد است.

    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌ها و تسهیلاتی که دولت در اختیار این افراد قرار می دهد، کمیته امداد نیز به خانوارهای مناطق روستایی 12 میلیون تومان و به خانوارهای مناطق شهری 15 میلیون تومان پرداخت می کند.

    رئیس کمیته امداد اضافه کرد: 3000 واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله زده تخریب شد، اما بازسازی 2400 واحد دیگر که فرسوده بودند را نیز پذیرفتیم.

    وی با اشاره به افتتاح 500 واحد مسکونی بازسازی شده مددجویان، افزود: همچنین 450 واحد دامی را که برای هرکدام 12 میلیون تومان هزینه شده را امروز (پنج شنبه) افتتاح خواهیم کرد.

    وی افزود: هر دو ماه برای افتتاح 500 واحد مسکونی روستایی مناطق زلزله زده به کرمانشاه سفر خواهم کرد.

    به گفته این مسئول 700 واحد شهری مددجویان نیز باید بازسازی شوند.

    فتاح با اشاره به همکاری خوب سایر نهادهای مرتبط با کمیته امداد در امر بازسازی، عنوان کرد: تا پایان امسال اکثر خانه های روستایی مددجویان را بازسازی می کنیم، مگر واحدهایی که با طرح بنیاد مسکن قرار است روستای آنها جابجا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی