مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تامین مسکن مددجویان

عصر ساختمان- معاون بنیاد مسکن گفت: به منظور تامین مسکن اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان وام جمعا ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تامین مسکن مددجویان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ مجید جودی اظهار کرد:‌ برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی 200 میلیون تومان تسهیلات 5 درصد پرداخت می‌شود که در سال جاری تا کنون 110 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مرحله‌ی عقد قرارداد با بانک رسیده و کارهای اجرایی در این بخش شروع شده است.

    وی افزود: احداث حدود 170 هزار واحد روستایی نیز در سال گذشته آغاز شده که با 110 هزار واحد امسال مجموع واحدهای روستایی در حال ساخت به 280 هزار مورد رسیده است.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: به منظور کمک به افرادی که توانایی پرداخت آورده ندارند مبالغی بین 100 تا 110 میلیون تومان کمک بلاعوض برای تامین مسکن به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.

    جودی گفت: این کمک‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های جداگانه با کمیته امداد و بهزیستی به میزان 100 میلیون تومان و با بنیاد مسکن به صورت تامین  مصالح تا 110 میلیون تومان به ازای هر واحد انجام می‌شود. 200 میلیون تومان نیز وام است که مجموع پرداختی برای این خانوارها 300 میلیون تومان خواهد بود.

    وی با درخواست از بانک‌ها برای تسریع در پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: در زلزله خوی برای 1100 واحد عقد قرارداد با بانک داشتیم که برخی بانک‌ها تا کنون 700 فقره پرداخت داشته‌اند اما یکی از بانک‌ها که حدود 400 فقره تسهیلات را بر عهده گرفته بود عملکرد قابل قبولی در این بخش نداشته و فقط به 6 واحد وام پرداخت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی