مدیران خودروعصر اعتبار

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس:

فارس در اجرای قانون پیش فروش ساختمان رتبه اول کشور را دارد

عصر ساختمان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: این استان در اجرای قانون پیش فروش ساختمان رتبه اول کشور را دارد.

فارس در اجرای قانون پیش فروش ساختمان رتبه اول کشور را دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، احمد رحمانیان در  نشست خبری هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه این معاونت طرح‌های متعددی از منظر پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی، وضعی، قضایی و حقوقی و ... به صورت بین بخشی و تعیین سهم و نقش هر دستگاه اجرایی با لحاظ وظایف قانونی تدوین که برخی از طرحها از قبیل طرح پیشگیری از حفر چاه غیر مجاز ،سرقت، پیش فروش ساختمان و ... است، بیان کرد: در این معاونت ادارات پیشگیری های قضایی و حقوقی ، آمار و برنامه ریزی و دبیرخانه شورای پیشگیری از جرم استان، وضعی، امنیتی و انتظامی، مشارکتهای مردمی و مدنی، اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و دبیرخانه دائمی رویه های پیشگیری از جرم مستقر هستند.

    وی به گوشه ای از برنامه های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اشاره کرد و افزود: فعالیت این شورا از سال 91 آغاز شده . تا پایان اردیبهشت ماه سال 97 تعداد 37 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار و 31  طرح اجرایی پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی مشتمل بر 1020 برگ تهیه و تنظیم شده و در شورا مورد تصویب قرار گرفته  همچنین 120جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌های استان در سال 96 برگزار شده است.

    معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تهیه، تدوین و اجرای طرح پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز در فارس را از دیگر برنامه ها عنوان کرد وادامه داد: در این طرح جهت 15 دستگاه دولتی و غیردولتی 130 وظیفه تعیین شد که پس از تائید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به عنوان یک الگوی موفق به سایر استانها جهت بومی سازی و اجرا ارسال شد.

    وی گفت: تهیه، تدوین و اجرای طرح اجرایی مدیریت منابع آب و پیشگیری از حفر چاههای غیر مجاز،تهیه، تدوین و اجرای طرح پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق، تهیه، تدوین و اجرای طرح اجرایی پیشگیری و مقابله با سرقت اماکن و وسایل نقلیه و سرقتهای به عنف، تهیه، تدوین و اجرای طرح اجرایی کاهش و پیشگیری از خشونت و... نیز از دیگر برنامه هاست.

    رحمانیان از اجرای قانون پیش فروش ساختمان در استان فارس به عنوان استان پیشرو خبرداد و اظهار کرد: در نتیجه اجرای قانون مذکور تاکنون بیش از 10000 قرارداد پیش فروش تنظیم شده که بالاترین آمار در سطح کشور است.

    وی از تهیه، تدوین و ابلاغ طرح پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با تعیین 110 وظیفه برای 17 دستگاه متولی در استان خبرداد و افزود: در اجرای این طرح آمارهای موجود در استان نشان از افزایش 43درصد کشفیات در حوزه مقابله پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در استان فارس است.

    معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس از انعقاد تفاهم نامه های متعدد بین دادگستری کل استان فارس و نهادهای و دستگاههای علمی، آموزشی و اجرایی استان فارس در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی خبرداد و افزود: انعقاد تقاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه با دانشگاه آزاد اسلامی استان و اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان، اداره کل بهزیستی استان، شهرداری شیراز، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، اداره کل ورزش و جوانان و پلیس راهنمایی و رانندگی استان، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت فرهنگی سپاه فجر استان، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(ISC)اداره کل محیط زیست استان پیگیری اجرای تکالیف مقرر در آئین نامه موضوع ماده 79 قانون مجازات اسلامی بر اساس الگوی ایجاد وحدت رویه و ارتقا اثربخشی مجازات های جایگزین حبس از دیگر برنامه های اجرا شده است.
    کد خبر

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو