مدیران خودروعصر اعتبار

انجمن انبوه‌سازان:

هیچ درخواست افزایش قیمتی برای مسکن مهر نداشته‌ایم

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تاکید بر این‌که هیچ درخواستی برای افزایش قیمت مسکن مهر پردیس نداشته‌ایم، گفت: شرکت عمران ۷۵ میلیون از متقاضیان می‌گیرد اما ۵۶ میلیون آنرا به سازندگان می‌دهد. مابه‌التفاوت این مبلغ کجاست؟

هیچ درخواست افزایش قیمتی برای مسکن مهر نداشته‌ایم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ایرج رهبر در واکنش به مباحث مطرح شده در خصوص درخواست افزایش قیمت مسکن مهر از سوی انبوه سازان اظهار کرد: هیچ افزایش قیمتی در کار نیست، شرکت عمران پردیس به عنوان کارفرما وانمود می‌کند که ما چنین درخواستی را داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: اخیرا در جلسه‌ای با حضور متقاضیان مسکن مهر از آنها پرسیدیم که چه میزان آورده برای واحد خود واریز کرده‌اند. متقاضیان اعلام کردند 33 تا 35 میلیون که با احتساب وام 40 میلیون تومانی حدود 75 میلیون تومان می شود.

    وی افزود: این در حالی است که برای هر واحد مسکونی طرح مهر شرکت عمران پردیس به سازندگان 56 میلیون تومان می‌دهند. یعنی از متقاضیان 75 میلیون تومان می‌گیرند و حدود 16 درصد آنرا به انبوه‌سازان نمی‌دهند.

    وی با طرح این پرسش که مابه‌التفاوت آورده و وام متقاضیان کجاست، اظهار کرد: حدود 3 تا 5 میلیون تومان هزینه‌های نظام مهندسی، ارزیابی و ... است. شرکت عمران می‌گوید مابه‌التفاوت را برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی هزینه می‌کند. این در حالی است که این واحدها اجاره 99 ساله است و شرکت عمران مجاز است آنرا به هر کسی بفروشد بنابراین با پول متقاضیان نمی‌تواند این هزینه‌ها را انجام دهد.

    نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تاکید بر این‌که آورده متقاضیان و وام فقط برای ساخت واحد مسکونی است، گفت:‌ در حضور مردم اعلام کرده‌ایم که هیچ افزایش قیمتی در کار نیست، اگر عمران پردیس دو سال پیش به سازندگان پول می دادند هم واحدها سریعتر و هم ارزان‌تر ساخته می شد.

    رهبر با انتقاد از افتتاح بلوک‌های مسکن مهر به صورت ناقص، افزود: وقتی بلوکی، آب ندارد، پمپ و آسانسور ندارد نیابد افتتاح شود. ما صورتجلسه امضا شده شرکت عمران را داریم که در آن تاکید کرده‌اند بعد از افتتاح پول سازندگان را می‌دهند ولی این کار را انجام نداده‌اند.

    وی با بیان این‌که واحدهای مسکن مهر را قفل و زنجیر نکرده‌ایم، تاکید کرد: با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام وی بر عدم افتتاح بلوک‌هایی که آماده نیست، اما متاسفانه برخی برای آن‌که بگویند کار می‌کنیم افتتاح‌های پیاپی برگزار می‌کنند.

    وی همچنین اظهار کرد: از رسانه‌ها دعوت می‌کنیم برای تهیه گزارش به پردیس بیایند تا از نزدیک واقعیت‌ها را ببیند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی