مدیران خودروعصر اعتبار

سالاری از آخرین تصمیمات کمیسیون ماده پنج شهرداری خبر داد:

ممنوعیت بارگذاری در عرصه برج میلاد به جز ساخت برج های دو قلو

عصر ساختمان:مقرر شد در کل عرصه برج میلاد به جز اجرای طرح دو برج ، هیچ گونه بارگذاری صورت نگیرد و حتی ساختمان سازمان انتقال خون به نقطه ای دیگر منتقل شود .

ممنوعیت بارگذاری در عرصه برج میلاد به جز ساخت برج های دو قلو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از آریا،محمد سالاری اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران در چندین جلسه به آن رسیدگی کرد ،تصمیم گیری درباره سرنوشت گودبرداری فاز دوم برج میلاد بود .
    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد : اهمیت موضوع برج میلاد تهران برای کمیسیون معماری و شهرسیازی و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به دلیل آن است که برج میلاد تهران به یکی از نمادها و عناصر هویت بخش شهر تهران تبدیل شده و حتی در مقیاس ملی و منطقه ای و جهانی دارای جایگاه است از این رو نگرانی هایی در خصوص ساخت و ساز در مجاورت این نماد ملی ایرانیان وجود داشت.
    وی تصریح کرد: اجرای طرح برج های دو قلو موافقان و مخالفانی داشت اما گودبرداری صورت گرفته از یک سو و ضرر مالی که متوجه سرمایه گذار این پروژه شده بود سبب شد تا همه پیشنهادات مطروحه درباره فاز دوم به طور کامل در دو جلسه کمیسیون ماده پنج با حضور اعضا بررسی شود.
    سالاری افزود: طرح دیدگاه های مختلف همچون نگرانی از تحت تاثیر قرار دادن برج میلاد در صورت ساخت برج های دو قلو ، اهمیت وجود هتل و مجموعه ای با کاربری تجاری و اداری در کنار یکی از نمادهای گردشگری ایران و حضور مجموعه های بین المللی بازرگانی در این بخش ، در کنار ارزیابی طرح کنونی برج های دو قلو مورد بررسی دقیق قرار گرفت.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در نهایت تصمیم اعضای کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران بر آن شد که در مجموعه 200 هکتاری برج میلاد تهران نگاه جامعی حاکم باشد و بارگذاری جدیدی در دستور کار قرار نگیرد به طوری که حتی محوطه سازمان انتقال خون هم به فضای سبز تبدیل شود و مجوز بارگذاری به سایر مجموعه ها از جمله علوپزشکی نیز منتفی است.
    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس تصمیمات اخذ شده ، مقرر شد بنای برج های دو قلو با حداکثر ارتفاع 160 متر از نقطه صفر برج میلاد طراحی شود و البته این بدان معنا است الزامی نیست سازه به این ارتفاع باشد بلکه حتی می تواند کمتر نیز باشد.
    به گفته این عضو کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران مقرر شد فراخوانی برای طراحی برج های دو قلو اعلام شود که در این فراخوان اصول و چارچوب های خاصی تعیین شده و در نهایت انتخاب شرح و مجوز اجرا با فرآیند بررسی طرح ها در شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج صورت گیرد.
    وی خاطر نشان کرد: طرح کنونی برج های دو قلو نیز در این فراخوان شرکت داده می شود و بررسی دوباره ای در خصوص آن صورت می گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو