مدیران خودروعصر اعتبار

درآمد سوداگری زمین و ساختمان تهران برابر با کل ایران

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با اعلام آغاز قانون‌فروشی در شهر تهران از اواخر دهه ۶۰ تاکید کرد: میزان درآمد از سوداگری در بحث زمین، ساختمان و مستغلات در تهران در سال ۹۰ به تنهایی برابر با کل ایران بود و بهترین راه‌حل کنترل قیمت زمین، دسترسی سریع ریل به ۸۰ کیلومتری مرکز کلانشهرها و تغییر مُد حمل و نقل جاده‌ای به ریل است.

درآمد سوداگری زمین و ساختمان تهران برابر با کل ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا ،عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلی‌ترین مساله‌ای که در تهران با آن مواجهیم این است که تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران از جهت کارآمدی در مباحث جابه‌جایی (mobility) و روان بودن تردد دچار مشکل بسیار جدی شده است و در همین راستا نیز، تقریبا کسی نیست که تلخی جابه‌جایی در سطح شهر تهران را تجربه نکرده باشد.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوع قابلیت زندگی در شهر تهران برای شهروندان این کلانشهر مخصوصا از جنبه‌های منابع‌زیستی در مباحث هوا، محیط‌زیست و سایر امکانات در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، خدماتی، مسکن و سایر مسائل با سختی زیادی روبه‌رو است.

    بنابراین پایتخت کشور با دو مشکل جدی «موبیلیتی» (جابه‌جایی کالا و انسان در شهر، حومه و سراسر سرزمین) و «لیویبیلیتی» (سکونت) مواجه است که این موضوع آثار گسترده‌ای در امنیت ملی برجای خواهد گذاشت که به راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد و حتما این موضوع آثار مستقیمی بر توسعه و رشد در کشور خواهد داشت.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر ما حاکمیت قانون را زیر پا بگذاریم، برگشت به یک نظم طبیعی کار بسیار سختی خواهد شد. پدیده فروش ضوابط و مقررات‌ شهری تهران که از اواخر دهه 60 شروع شد با یک تفسیر و داستان بسیار ساده‌ای که در هر صورت تخلف ساختمانی در شهر هست که می‌شود آن را به کمیسیون ماده 100 فرستاد و با جریمه، روند غلط را ادامه داد آغاز شد و در نهایت کار به جایی کشیده شد که قبل از آنکه این گزارش به ماده 100 برسد غیرقانونی توافق شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو