مدیران خودروعصر اعتبار

رهن و اجاره آپارتمان از روی نقشه ماهواره‌ای در ملک دات نت

عصر ساختمان- با رشد و توسعه شبکه اینترنت و زیرساخت های آن در ایران هر روز شاهد توسعه روزافزون سایت ها و اپلیکیشن های خدماتی هستیم. سیستم هایی که تبدیل به چالشی جدی برای سیستم های سنتی هستند و اغلب نیز موفق بوده اند.

رهن و اجاره آپارتمان از روی نقشه ماهواره‌ای در ملک دات نت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، در این روند سایت ها و نرم افزارهای مربوط به املاک نیز به سرعت در حال پیدایش و رشد هستند و در همین ابتدای راه بخش قابل توجهی از بانک اطلاعات املاک کشور را به خود  اختصاص داده و به سهولت فرآیند خرید و فروش و رهن و اجاره ملک کمک فراوانی نموده اند. با این حال هنوز به ظرفیت های آنها توجهی نشده است، ظرفیت هایی که می تواند منجر به تغییر و تحولات زیادی در بخش های مختلف خدماتی و صنعتی شود. melk.net یکی از سایت های تخصصی جستجوی ملک می باشد که علاوه بر قابلیت های معمول مثل خرید و فروش آپارتمان در تهران یا رهن و اجاره آپارتمان، مجهز به تعداد زیادی ابزار کاربردی است که آن را از سایت های مشابه متمایز ساخته است.

    ملک دات نت از قدرتمند ترین موتور های جستجوی ملک در ایران و حاصل یک کار پنج ساله می باشد که مدتی است به بهره برداری رسیده است.  سرویس دهی به سراسر کشور و فیلتر های جستجوی پیشرفته شامل خرید و فروش یا رهن و اجاره ملک و حتی معاوضه ملک و یا رهن کامل آپارتمان یا دفتر کار از قابلیت های آن هستند ولی مهم ترین  و قابل توجه ترین قابلیت های آن که در این مطلب قصد معرفی آنها را داریم مربوط به سیستم نقشه خوانی این سایت می باشد.

    این وبسایت به شما نقشه ای از املاک هر شهر را ارائه می دهد که اطلاعات رهن و اجاره یا خرید و فروش انواع ملک بر روی آن به صورت آیکون هایی به نمایش گذاشته شده اند. آنچه که این نقشه را بسیار کارآمد تر کرده نمایش املاک با آیکون های مختلف است که باعث شده با یک نگاه بتوان اطلاعات کاملی درباره نحوه پراکندگی املاک و موقعیت آنان بدست آورد. به طور مثال آپارتمان ها ، دفاتر کار ، منازل مسکونی ، مغازه ها ، انواع زمین  و ... هر کدام با یک آیکون متمایز مشخص شده اند. این کار باعث شده شما با یک فیلتر ساده بتوانید ملک مورد نظر خود را پیدا کنید.

    از دیگر قابلیت های ویژه این سایت ارائه نقشه های ماهواره ای است. melk.net به کاربران علاوه بر نقشه های ترسیمی عکس های ماهواره ای هر منطقه را نیز ارائه می دهد تا کاربران امکان بررسی دقیق و جزئی تر شرایط آن را داشته باشند. مشاهده وضعیت کلی محل ملک ، مشاهده عرض دقیق خیابان ها و کوچه های اطراف ، مشاهده وضعیت ملک مورد نظر و املاک مجاور آن ، بررسی موقعیت آنها نسبت به یکدیگر و... از امکاناتی است که این ابزار در اختیار کاربران می گذارد.

    ابزار مهم دیگر این سایت قلم جستجوی آن است. کاربران با این ابزار می توانند هر قسمت از نقشه را که تمایل داشته باشند به صورت دستی مشخص کرده و تنها املاک آن منطقه را مشاهده نمایند. با این ابزار می توان علاوه بر مشخص کردن مناطق و محله های مورد نظر ، تنها محله های خاصی از یک منطقه را مشخص کرد. قابلیتی که با فیلتر های جستجوی معمول امکان آن وجود ندارد.

     این ابزار ها کمبود ها و ناکارآمدی های سیستم معامله املاک را تا حد زیادی برطرف نموده و نوید بخش روزی است که مردم برای رهن و اجاره و یا خرید و فروش ملک نه تنها مجبور به سرکشی به بنگاه های املاک متعدد در سطح شهر نباشند بلکه از بررسی و جستجو در سایت های مختلف نیز بی نیاز گردند و با کمترین اتلاف وقت و انرژی به نقشه کامل املاک شهر خود دسترسی داشته باشند. برای دسترسی به این قابلیت جست و جو روی نقشه را از داخل سایت انتخاب کرده و به طور مثال نقشه آپارتمان های موجود برای فروش و یا محل دفاتر کار برای اجاره را مشاهده کنید.

    وبسایت ملک دات نت یک پروژه هوشمند است که همچنان با تکنولوژی روز پیش می رود و همه روزه در حال بروزرسانی است. همچنین این وب سایت فعالیت خود را در قالب بانک اطلاعات املاک در ازبکستان و مالزی آغاز کرده و توسعه دهندگان آن به دنبال راه اندازی و توسعه این پروژه در کشورهای دیگر نیز هستند. امیدواریم بزودی شاهد گسترش و نفوذ صنعت آی تی ایران در کشورهای دیگر باشیم و از این پتانسیل موجود بتوانیم برای گسترش روابط بهتر با جهان استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی