مدیران خودروعصر اعتبار

همه چیز تحت کنترل شماست!

عصر ساختمان- خانه‌ی هوشمند یکی از جذاب‌ترین جلوه‌های عصرارتباطات می باشد که به دلیل گستردگی وسایل قابل کنترل می تواند در تمام لحظات زندگی در منزل به کمک ساکنین آمده و در نتیجه رفاه، امنیت و سرگرمی را به ارمغان آورد.

همه چیز تحت کنترل شماست!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان», در یک خانه هوشمند همه چیز تحت کنترل شماست! روشنایی ها، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، پرده ها، درب ها، پنجره ها، اجاق گاز، موسیقی، امنیت و... به راحتی و تنها با یک کلیک کنترل می شوند. شما می توانید از هر نقطه دنیا با استفاده از گوشی هوشمندتان وسایل منزل را کنترل کنید.

    در یک خانه هوشمند نگرانی در خصوص دمای هوا وجود ندارد! در صورت سرد شدن محیط خانه، سیستم گرمایشی کار خود را آغاز می کند و کافیست خانه تاریک شود تا روشنایی ها روشن شود! هنگام خروج مطمئن هستید که هیچ چیزی روشن نمی ماند و گاز قطع شده است و سیستم امنیتی فعال می باشد. ازهرمکانی می توانید خانه را ببینید و آسوده به سفر بروید.
    در یک خانه هوشمند سرگرمی معنای جدیدی پیدا می کند! هر زمان اراده کنید خانه شما برای جشن ها آماده می شود. با یک فرمان خانه تاریک و رقص نورها همراه با موسیقی فعال می شود تا جشن شما زیباتروچشم نوازتر از همیشه باشد. درزمان تماشای فیلم نیز نور و دمای محیط مناسب می شود و سیستم های صوتی خانه شما را به سینما تبدیل خواهد کرد.
    امکانات یک خانه هوشمند
    • کنترل روشنایی و نور محیط
    در خانه هوشمند، کنترل کلیه چراغهای متصل به سیستم از طریق پنل لمسی، گوشی موبایل هوشمند و هم چنین رایانه امکان پذیر است. این کنترل می تواند چراغها را روشن و خاموش نموده و یا نورورنگ چراغ را نیز تنظیم کند. هم چنین می توانید کنترل پرده ها را نیز به سیستم هوشمند بسپارید. این کنترل ها می تواند به صورت خودکار عمل نموده، مثلا هنگام صبح پرده ها باز شده تا نور طبیعی وارد شود و یا از طریق زمان بندی و صدور فرمان توسط کاربر وسایل را کنترل نمود.
    • کنترل محیط
    یک خانه هوشمند این توانایی را داردکه دمای فضاهای موجود را به صورت دستی ویا اتوماتیک بااستفاده از سنسورهای دما کنترل کند. سیستم با فرمان به رادیاتورها، موتورخانه، بخاری یا شومینه برای گرم کردن محیط و هم چنین کولرهای آبی و گازی برای خنک کردن و کنترل چیلرها این امررا انجام می دهد. این تنظیم دما می تواند برای هر کدام از اتاق های یک خانه مستقل باشد و وسایل گرمایشی و سرمایشی هر اتاق به صورت مستقل کنترل می شود. ضمناً می توان برای وسایل اولویت مشخص نمود مثلا در زمان سردبودن ابتدا رادیاتورها بازمی شوند و درصورت پاسخگو نبودن آنها، شومینه روشن می شود.
    • موسیقی
    خانه های هوشمند می توانند برای شما از لیست موجود در گوشی تلفن همراه یا رایانه موسیقی را برروی بلندگوهای سقفی و دیواری پخش کنند. هم چنین در واحدهای اداری می توان صدای پیام خاصی را از طریق سیستم به صورت اتوماتیک و در زمان و شرایط خاص پخش نمود. شما می توانید مشخص کنید صدا در کدام قسمت پخش شود و در هر زمان و مکان می توانید با تلفن همراه خود آن را کنترل کنید.
    • درب باز کن تصویری
    شما با درب بازکن های هوشمند تصویر پشت درب را در پنل لمسی بزرگتروبا کیفیت تر مشاهده می کنید. این سیستم امکان باز کردن درب ورودی،  با استفاده از تلفن همراه را به شما می دهد. در صورتی که شخصی مقابل درب قرار گیرد سیستم اقدام به عکسبرداری نموده وعکس ها را ذخیره می کند. این تصاویر رامی توانید ازهر نقطه با تلفن همراه خود بازبینی کنید.
    • امنیت
    به محض اینکه از خانه یا دفتر کار خود خارج شوید سیستم های امنیتی فعال می شوند. در برخی سیستم های هوشمند دوربین های هوشمند با بازه زمانی قابل تعریف اقدام به عکسبرداری می کنند. به دلیل پایین تر بودن حجم عکس نسبت به فیلم مشاهده این تصاویراز طریق اینترنت بسیارسریعتروبدون وقفه صورت می گیرد و هم چنین می تواند زمان بیشتری را در حافظه ذخیره کند. هم چنین سنسورهای حرکتی، شکست شیشه، حریق و دود نیز به آژیر، تلفن کننده و سیستم مشاعات متصل هستند و می توانند در صورت بروز سرقت و یا حادثه به سرعت اقدامات پیش بینی شده را انجام دهند.
    • دیگر وسایل
    خانه هوشمند می تواند وسایل بسیاری را در منزل شما کنترل کند، قطع کن اجاق گاز، درب بازکن واحد، چای ساز، سیستم آبیاری گلها تنها نمونه هایی از این وسایل می باشند که با کنترل آنها می توانید بسیاری از دغدغه های روزانه خود را حل کنید.
    • سناریوها
    یکی از مهم ترین توانایی های خانه های هوشمند اجرای سناریوهای مختلف است که می توانید با توجه به سلیقه و علایق خود سناریوها را تعریف کنید و لذت ببرید:
    سناریو صبح: همزمان با فرا رسیدن صبح، قبل از بیدارشدن شما، پرده ها باز می شوند، چای سازروشن شده و موسیقی ملایم پخش می گردد.
    سناریو جشن: تمام چراغها خاموش شده، پرده ها پایین آمده و پخش موسیقی همراه با رقص نور آغاز می شود!
    سناریو مسافرت و خروج: کلیه وسایل خاموش، گاز قطع وسیستم امنیتی فعال می شود. طی بازه های مشخص گلهای شما آبیاری شده تا با خیالی آسوده از منزل خارج شوید.
    سناریو فیلم: نورمحیط تماشای فیلم متعادل شده، تلویزیون و سیستم صوتی روشن می شود و صدای فیلم را می توانید از بلندگوهای سقفی و دیواری بشنوید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار