مدیران خودروعصر اعتبار

سه شهر ویتنام درشبکه شهرهای هوشمند 'آسه آن' قرار می گیرد

عصر ساختمان- سنگاپور و ویتنام در حاشیه سی و دومین اجلاس سران اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن' توافق کردند سه شهر هانوی، ویتنام و هوشی مین در زمره شهرهای هوشمند آسه آن قرار گیرد.

سه شهر ویتنام درشبکه شهرهای هوشمند 'آسه آن' قرار می گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، طرح ایجاد شهرهای هوشمند 'آسه آن' توسط سنگاپور در سال جاری که ریاست این اتحادیه را برعهده دارد ، مطرح شده است.
    به گفته هسین لونگ قرار است سه شهر 'هانوی،هوشی مین و دانانگ' در ویتنام به عنوان بخشی از شبکه شهری هوشمند 10 کشور عضو 'آسه آن' باشند.
    اجلاس کارشناسی سی ودومین اجلاس سران 'آسه آن' در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سنگاپور برگزار شد.
    اجلاس سران این اتحادیه نیز روز های امروز و فردا ( جمعه و شنبه ) با حضور رهبران 10 کشور عضو این اتحادیه در سنگاپور برگزار خواهد شد.
    قرار است اعضای این اتحادیه در مورد مسائل مختلف امنیتی ، سیاسی و اقتصادی و ازجمله فهرست شهرهای هوشمند در آسه آن با یکدیگر گفت وگو کنند.
    اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) از زمان تأسیس، بیش از نیم قرن است که با چالش‌های متفاتی رو به رو بوده است.
    10 عضو اتحادیه «آ.سه.آن» را کشورهای اندونزی، مالزی، فیلیپین، ویتنام، کامبوج، برونئی، لائوس، تایلند، سنگاپور و میانمار تشکیل می‌دهند.
    دولت جزیره ای 5.6 میلیون نفری سنگاپور به عنوان کوچکترین اما ثروتمندترین و توسعه یافته ترین عضو این اتحادیه، ریاست «آ.سه.آن» را در سال 2018 بر عهده دارد.
    رسانه های سنگاپوری همچنین از نشست ها و قراردادهای دوجانبه کشورهای شرکت کننده درحاشیه این اجلاس منطقه ای خبر دادند.
    طبق این گزارش، مسئولان سنگاپور و ویتنام قرارداد و یادداشت تفاهم هایی امضا کردند که براساس آن دو طرف بزودی در بخش های مختلف فناوری های نوین و گاز طبیعی مایع همکاری های خود را از طریق بخش خصوصی افزایش می دهند.
    هانوی و سنگاپور همچنین 6 یادداشت تفاهم در جریان دیدار 'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور با 'نوئن سوآن فوک' نخست وزیر ویتنام درکاخ 'ایستانا' سنگاپور در زمینه های مختلف اقتصادی به امضا کردند.
    مسئولان ارشد دو کشور همچنین در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ، به مناسبت 45 امین سالگرد روابط دو جانبه نشست های جداگانه ای را برگزار کردند.
    فوک که از سال 2016 در ویتنام جایگاه نخست وزیری را کسب کرده ،در اولین سفر رسمی خود به سنگاپور از روز چهارشنبه هفته جاری دراین کشور حضور دارد.
    سنگاپور سومین سرمایه گذار خارجی بزرگ ویتنام در سال 2017 با رقمی بیش از 43.2 میلیارد دلار بوده است. این کشور سال گذشته در بیش از یک هزار و 800 پروژه مختلف در ویتنام سرمایه گذاری کرده است.
    نخست وزیر ویتنام نیز از سرمایه گذاران سنگاپوری دعوت کرده تا در بخش های مختلف این کشور از جمله پارک های صنعتی و همچنین اقتصاد دیجیتالی این کشور سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو