مدیران خودروعصر اعتبار

شروع تحولی بزرگ در زیبا سازی شهری یزد

عصر ساختمان- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد درباره فعالیت‌های این سازمان، گفت: واکاری درختان سطح شهر را از مهرماه سال گذشته آغاز و کاشت گونه‌های مختلف گیاهی در ۱۵۰ خیابان یزد را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

شروع تحولی بزرگ در زیبا سازی شهری یزد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «محمد صفدرپور» با بیان این‌که برای بهبود رشد و توسعه فضای سبز نیاز به استفاده از کود مرغوب است، اظهار کرد: دو هزار تن کود برای درختان سطح شهر یزد خریداری و بین مناطق فضای سبز توزیع شده است.

    وی با اشاره به کاشت 200 تا 300 هزار درختچه در سطح شهر،‌افزود: رز مینیاتوری و نسترن از جمله این درختچه‌ها هستند.

    شروع زیباسازی با پاک کردن نازیبایی‌های شهر

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد در ادامه با اشاره به این‌که زیباسازی سطح شهر را از مهر ماه شروع شده است،‌ گفت: این کار را با از بین بردن نازیبایی‌ها آغاز در مرحله اول، تابلوهایی که شهر را نازیبا کرده بود را حذف کردیم.

    صفدرپور تصریح کرد: در همین راستا از آذر ماه و با هماهنگی ارگان‌های متعدد 80 درصد خیابان‌های سطح شهر را تحت پوشش این طرح قرار دادیم و اقدام به حذف تابلوهای مذکور کردیم .

    المان‌هایی برای زیباتر شدن شهر

    این مقام مسئول در ادامه با اشاره به المان‌های نصب شده در سطح یزد، تأکید کرد: المان دوچرخه، فلاور باکس‌ها، تونل‌های گل، المان‌های خوش آمدگویی شهر یزد از جمله مهم‌ترین آنها بودند .

    وی درباره 60 المان دوچرخه‌ای که در نقاط مختلف سطح شهر نصب شدند، گفت: تمامی مراحل طراحی، ساخت و رنگ‌آمیزی این دوچرخه‌ها در کارگاه شهرداری صورت گرفته و بنا به جانمایی انجام شده، در سطح شهر نصب شد.

    صفدرپور در مورد المان‌های تهیه و نصب شده در سطح شهر یزد، افزود: تنها 11 المان شهری، خارج از شهر یزد تهیه شده بود .

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد اظهار کرد: یکی از المان‌هایی که به طور ویژه مورد استقبال شهروندان قرار گرفت المان تونل گُل بوده که به تونل آرزوها معروف و در مجموع  به طول 22 متر در چهار محل نصب و با 1300 گلدان و 6000   بوته گل تزئین شد .

    این مقام مسئول حوزه زیباسازی شهرداری درباره دیگر گلکاری‌های سطح شهر، خاطرنشان کرد: یک هزار سطل گل، به صورت دیوارکوب اجرا شد که ساخت و رنگ‌آمیزی در کارگاه‌های شهرداری انجام شد. علاوه بر آن تعداد 15 عدد فلاورباکس با تنه درختان طبیعی کاشته و نصب شده است .

    وی با بیان این‌که موضوع نورپردازی را نیز با جدیت انجام دادیم، افزود: بین 350 تا 400 گوی نور در سراسر شهر نصب شد. همچنین بخش مهمی از نورپردازی، پیگیری برای نورپردازی ساختمان ادارات مختلف بود که با موفقیت انجام شد.

    این مقام مسئول درباره نورپردازی بافت تاریخی گفت: این کار توسط بخش خصوصی  انجام و پنج منطقه شهر نورپردازی شد .

    رنگ‌آمیزی استاندارد سطح شهر

    صفدرپور با اشاره به اهمیت رنگ‌آمیزی سطح شهر، تصریح کرد: امسال رنگ‌آمیزی‌ها متفاوت از سال‌های گذشته انجام شد .

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد درباره مراحل رنگ‌آمیزی شهر گفت: قبل از خریداری رنگ، چندین جلسه با اساتید دانشگاه در زمینه روانشناسی و کیفیت رنگ برگزار کردیم و نوع رنگ و کیفیت آن، تعیین و خریداری شد .

    وی بیان کرد: پس از خریداری رنگ و انجام آزمایش‌ها و بررسی کیفیت، رنگ خریداری شده جهت انجام عملیات رنگ‌آمیزی در اختیار پیمانکاران قرار داده می‌شد .

    این مقام مسئول با بیان این‌که تمام گاردریل‌ها و نرده  بلوارها و جداول خیابان‌های اصلی رنگ‌آمیزی شد، افزود: در بلوار جمهوری و آزادگان به دلیل اینکه ورودی شهر بودند از رنگ‌های تمام براق و برای دیگر خیابان‌ها از رنگ‌های نیمه براق استفاده کردیم .

    صفدرپور با اشاره به اجرای طرح‌های قابل توجه توسط سازمان گفت: یکی از پروژه‌های خاص ما در بلوار جمهوری بود. پس از اصلاح روشنایی بلوار جمهوری، خاکریزی، تسطیح و کاشت گونه نسترن در این بلوار از کارهایی بود که توسط شهروندان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت و این اقدام تا چهارراه حکیمیان نیز ادامه می‌یابد .

    وی درباره یکی دیگر از طرح‌های سازمان در سال گذشته ادامه داد: کاشت 10 هکتار فضای سبز در پارک 200 هکتاری بلوار نصر بود که به مناسبت روز درختکاری و در پویش مردمی «درختی برای آینده» حدود دو هزار اصله درخت، در آن کاشته شد .

    همچنین اولین سمپوزیوم خشت خام و نیز اجرای آب‌نمای نوشتاری گذر مازاری‌ها و نصب المان‌ها و ساماندهی فضای سبز این گذر از دیگر طرح‌های ما بود که پشتیبانی و کارهای اجرایی آن بر عهده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بود .

    وی همچنین گفت: طرح مبلمان و نورپردازی پارک میدان باغ ملی با بودجه 100 میلیون تومان از جمله طرح‌هایی بود که در ایام عید اجرا شد .

    این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که قبل از نوروز انجام شد ایجاد کمپ اسکان مسافران بود. دو کمپ امامزاده سیدجعفر و پارک کوهستان، کمپ‌های اصلی شهر یزد بودند که مدیریت کمپ پارک کوهستان به صورت کامل به‌وسیله سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری صورت پذیرفت .

    وی با اشاره به این‌که احداث این دو کمپ، حرکت مثبتی بود، افزود: در پارک کوهستان انواع امکانات از نان گرم گرفته تا صبحانه داغ و پتو و روفرشی تامین شد و در ایام عید، روزانه در حدود دو هزار نفر اسکان داده شدند و در نتیجه خدمات‌رسانی در دیگر اماکن عمومی، بهتر و بیشتر انجام شد .

    صفدرپور با اشاره به همکاری مجموعه شهرداری یزد با شهرداری‌های حمیدیا و شاهدیه که ورودی یزد هستند، گفت: این دو شهرداری همکاری بسیار خوب و مثبتی با ما داشتند که کمال تشکر را از آنها داریم .

    هزینه یک و نیم میلیارد تومانی برای زیباسازی شهر

    رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان این‌که در اسفند ماه سه میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای زیباسازی شهر  تخصیص داده شد، افزود: یک میلیارد و 500 میلیون تومان از این مبلغ تاکنون هزینه شده است .

    وی با بیان این‌که کار زیباسازی شهر هیچگاه متوقف نمی‌شود، گفت: ساماندهی تابلوهای سطح شهر و حذف دیوارهای نازیبا از جمله کارهایی است که امسال انجام می‌دهیم تا برای عید آینده آماده شویم. همچنین باید تقویمی تهیه شود تا کارها را طبق روال انجام دهیم و در نتیجه با کمبود زمان و فرصت روبرو نشویم .

    وی در پایان با استقبال از نظرات نخبگان در راستای زیباسازی شهر گفت: نخبگان و صاحب‌نظران در عرصه زیباسازی شهر، با مراجعه به روابط عمومی شهرداری می‌توانند طرح‌های جدید و ویژه‌ی خود را به ما منتقل کنند و همکار ما در این زمینه باشند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار