مدیران خودروعصر اعتبار

دفتر نظام مهندسی ساختمان در ۸ شهرستان استان بوشهر راه‌اندازی شد

عصر ساختمان- معاون استاندار بوشهر گفت: دفتر سازمان نظام مهندسی ساختمان در مرکز ۸ شهرستان استان بوشهر راه‌اندازی شده که لازم است هرچه سریعتر این دفتر در شهرستان عسلویه و دیر فعال شود.

دفتر نظام مهندسی ساختمان در ۸ شهرستان استان بوشهر راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ،سید محمد حسن باستی در نشست با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت روز مهندس با اشاره به رسالت مهم سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی استان بوشهر دارای ظرفیت فنی بسیار بالایی است که از این ظرفیت می‌توان در مشاوره، طراحی و نظارت پروژه‌های استان نهایت بهره را برد.

    وی با اشاره به کنترل کیفی اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی در استان به عنوان وظیفه سازمانی نظام مهندسی استان افزود: سازمان نظام مهندسی قوی‌ترین مشاوری است که می‌تواند درحوزه عمرانی نقش داشته باشد.

    باستی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای 4 هزار و 800 مهندس عضو سازمان نظام مهندسی است گفت: از4 هزار و 800 مهندس عضو سازمان نظام مهندسی استان بوشهر یک‌هزار و 700 نفر آنان دارای پروانه اشتغال هستند.

    معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای 2 هزار و 400 پروژه عمرانی توسط دستگاه‌های اجرایی در نقاط مختلف استان گفت: مشاوره، طراحی و نظارت بر کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح کلان نیاز به ابزارهای مناسبی دارد که سازمان نظام مهندسی می‌تواند به عنوان یک مکانیزم نظارتی با توجه ظرفیتی که دارد برای مدیریت هزینه کرد پروژه‌های استان سیاست گذاری کند و در جریان تصمیم سازی اجرای پروژه‌های عمرانی در استان نقش داشته باشد.

    وی با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر سازمان نظام مهندسی استان با دستگاههای اجرایی و حوزه عمرانی و کمیته فنی تاکید کرد وگفت: حساسیت و اهمیت ارتباط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر با حوزه عمرانی استان باید معنادارتر باشد.

    باستی با تاکید بر ارتباط بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان با نظام مدیریتی استان بوشهر بیان کرد: برای ارتباط قوی‌تر و کم کردن فاصله میان سازمان نظام مهندسی ساختمان با نظام مدیریتی موانع اداری برطرف می‌شود.

    وی بر ضرورت نظارت و اظهار نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در زمینه مواد اولیه و مصالح مصرفی در ساخت و ساز استان تاکید کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر می‌تواند قوی‌ترین نظام مهندسی در کل کشور باشد.

    معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بخشی از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان در بوشهر را مرتبط با مردم دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود بخشی از فرآیند فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که مرتبط با مردم است پیچیدگی و طولانی بودن مسیر ارائه خدمات را کاهش داده که مردم رضایت مندی بیشتری از خدمات نظام مهندسی داشته باشند.

    وی از عدم تناسب توان مشاوران پروژه‌های عمرانی در استان خبر داد و گفت: دستگاههای اجرایی استان با مشاورهایی قرارداد دارند که برای انجام کار مطالعاتی از توان و اطلاعات میدانی متناسب با نیاز استان برخوردار نیستند و در حد واندازه انتظار ظاهر نمی‎شوند.

    باستی با اشاره به حیثیت و ظرفیت فنی مهندسان در سازمان نظام مهندسی استان گفت: با قائل شدن ارزش شایسته برای ارائه طریق و نظر فنی ولی نگاه به حوزه ساخت و ساز نباید صرفا مالی باشد.

    وی جایگاه نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در اجرای پروژه‌ها و همکاری با دستگاه‌های دولتی را کمرنگ دانست و بیان داشت: باید احساس نیاز به مطالعه برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بدنه دولت تبدیل به یک ضرورت و نهادینه شود.

    معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مهندسان نباید هیچ کجا ازاظهار نظر فنی کوتاه بیایند گفت: خط قرمز دستگاههای دولتی اظهار نظر کارشناسی و فنی است.

    وی ارائه نظرفنی توسط  کارشناسان را در تصمیم سازی‌های مدیریتی بسیار مهم برشمرد و  گفت: همیشه در مسائل فنی و اجرای کارشناس فنی حرف نخست و آخر را می‌زند.

    باستی از فعالیت دفتر سازمان نظام مهندسی ساختمان در مرکز 8 شهرستان خبر داد و گفت: ترتیبی اتخاذ شود که هرچه سریعتر دفتر سازمان نظام ساختمان در مرکز دو شهرستان عسلویه ودیر نیز فعال شود.

    معاون استاندار بوشهر بر جدیت نسبت به مسائلی که در شورای انتظامی سازمان نظام طرح می‌شود تاکید کرد و گفت: تصمیم‌های قوی در شورای انتظامی سازمان نطام ساختمان استان تضمین کننده حیثیت نظام مهندسی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو