مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت برق حرارتی:

تابستان امسال ۴ هزار مگاوات کسری برق داریم

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد تعمیرات نیروگاهی انجام شده و تعمیرات تا پایان اردیبهشت تمام می‌شود، گفت: امسال تا ۴ هزار مگاوات کسری برق داریم که باید از طریق مدیریت مصرف و تقاضا جبران شود.

تابستان امسال ۴ هزار مگاوات کسری برق داریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محسن طرزطلب در مورد اینکه با توجه به افزایش مصرف برق در تابستان و عقب ماندن از زمان بندی، آیا تعمیرات نیروگاهی تا نیمه خرداد ماه به پایان می‌رسد، گفت: میزان تولید برق توسط نیروگاه‌های حرارتی (خصوصی و دولتی) حدود 64 هزار مگاوات است که با توجه به پیش‌بینی‌ها انجام شده، امسال نیز همانند سال گذشته نیروگاه‌های حرارتی آمادگی خدمات رسانی در تابستان و در زمان اوج را دارند.

    وی با اشاره به اینکه آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در سال گذشته 99 درصد بوده است، اظهار داشت: امیدواریم که در سال جاری نیز به این میزان آمادگی برسیم.

    طرز‌طلب خاطرنشان کرد: اما در مورد تعمیرات نیروگاهی تا حدودی از برنامه زمان‌بندی عقب هستیم، چرا که تاکنون 85 درصد تعمیرات نیروگاهی به اتمام رسیده و 15درصد باقیمانده و امید است، تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

    معمولا تعمیرات نیروگاهی از شهریور ماه تا اوایل خرداد ماه سال آینده اختصاص دارد و تعمیرات بر اساس موارد مختلفی همچون ساعات کارکرد واحدها، قطعات مورد نیاز نیروگاه‌ها، گروه‌های تعمیراتی، کارگاه‌های تعمیراتی، سوخت نیروگاه‌ها نیاز شبکه و بازار برق برنامه‌ریزی می‌شود.

    مدیرعامل شرکت برق حرارتی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی می‌شود در تابستان امسال مصرف برق به چه میزان برسد، تاکید کرد: مصرف برق در زمان اوج و پیک در سال جاری پیش‌بینی می‌شود، به 58 هزار مگاوات برسد که نسبت به اوج مدت سال گذشته که 55 هزار و 443 مگاوات بود، یک رشد قابل توجهی خواهد داشت.

    طرزطلب ادامه داد: سال گذشته میزان تولید نیروگاه‌های برقابی 9 هزار و 300 مگاوات بود و تا حدودی نیز ذخیره برق داشتیم، اما امسال پیش‌بینی می‌شود، با توجه به کاهش بارش‌ها و حجم ذخیره ناکافی در پشت سدها از نیروگاه‌های برقابی در این حد نتوانیم استفاده کنیم. پس به نظر می‌رسد 3 تا 4 هزارمگاوات کسری برق نسبت به مصرف داشته باشیم.

    وی اضافه کرد: قطعا با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود مصرف برق در زمان پیک به 58 هزار مگاوات برسد، حدود 3 تا 4 هزار مگاوات کسری خواهیم داشت و باید این کسری از طریق مدیریت مصرف و تولید تامین شود.

     پیش بینی رشد مصرف و کسری تولید برق در تابستان امسال در حالی مطرح است که اردکانیان وزیر نیرو می‌گوید که صرفه جویی زمانی معنا پیدا می‌کند که بدمصرفی وجود نداشته باشد، بنابراین در صورت اصلاح بدمصرفی موجود بخش انرژی می‌توان منابع جدیدی را تامین کرد، تا این روند بتواند ما را از سرمایه‌گذاری برای تولید جدید بی‌نیاز کند.

    اردکانیان وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با افزایش جمعیت و شهرنشینی نیاز به منابع زیست محیطی و انرژی افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: باید با مدیریت تقاضا بتوان محدودیت منابع را مدیریت کرد، ما ضمن اصلاح بد مصرفی‌های موجود باید بتوانیم، با توجه به برنامه‌های سایر بخش‌ها متوجه تقاضاهای پیش‌رو باشیم و با اعلام برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های خود به آن‌ها جهت بدهیم.

    آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر نیز بر لزوم مدیریت مصرف برق و توجه جدی تر به اعمال راهکارهای کاهش مصرف نیز پرداخت و گفت: امسال با توجه به کمبود بارش ها، ظرفیت کمتری از نیروگاه‌های برق آبی را در اختیار خواهیم داشت که این موضوع وظایف شرکت های توزیع را در توجه به مدیریت مصرف بیش از گذشته سنگین تر می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار