مدیران خودروعصر اعتبار

در دیدار آخوندی با نوادگان اقبال لاهوری و رئیس دانشگاه هنر پاکستان مطرح شد:

تأکید بر اهمیت برنامه‌های بازآفرینی و احیای بافت‌های واجد ارزش در پاکستان

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در طول سفر خود به پاکستان و انجام مذاکرات لازم در خصوص مباحث حمل و نقلی با نوادگان اقبال لاهوری و رئیس دانشگاه هنر پاکستان نیز دیدار و به گفتگو پرداخت.

تأکید بر اهمیت برنامه‌های بازآفرینی و احیای بافت‌های واجد ارزش در پاکستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به پاکستان و شهر لاهور از مدرسه و موزه علامه اقبال لاهوری  بازدید و سخنرانی کرد.

    وزیر راه و شهرسازی در این دیدار که نوادگان علامه اقبال نیز  حضور داشتند ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده علامه اقبال  و اشاره به جایگاه  ویژه  اندیشه‌ها و اشعار ایشان در جهان اسلام، فارسی‌زبانان و به ویژه ایرانیان و نقش آن در ایجاد صلح، اتحاد و همدلی میان مسلمانان ابراز امیدواری کرد میراث و اندیشه‌های علامه در ایجاد صلح و وفاق در میان کشورهای اسلامی و منطقه که امروز دچار آشفتگی شده بیش از پیش اثرگذار باشد.

    وی ضمن اشاره به اینکه افکار و اندیشه‌های علامه اقبال در پیش از انقلاب در ایران الهام‌بخش جریان انقلابی بود عنوان داشت: امروزه اشعار علامه اقبال در ایران بیشتر از پاکستان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مدارس کشور تدریس می‌شود.

    دیدار رئیس دانشگاه هنر پاکستان و تنی جند از اساتید شهرسازی و معماری دانشگاه‌های پاکستان با وزیر راه و شهرسازی

    در این دیدار که در محل کنسولگری ج.ا. ایران در لاهور صورت گرفت ابتدا دکتر جعفری رئیس دانشگاه هنر پاکستان به ارائه گزارشی از دانشگاه هنر پاکستان، نحوه مشارکت آن در طرح‌ها و پروژه‌های مرمت ساختمان‌های تاریخی و همکاری بین‌المللی دانشگاه و همکاری با دانشگاه‌های سایر کشورها از جمله ج.ا. ایران در قالب تفاهمنامه‌های همکاری پرداخت.

    وزیر راه و شهرسازی در این دیدار به برنامه‌های دولت در بازآفرینی شهری در ایران و تغییر رویکرد در بهسازی بافت‌های میانی و فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی از رویکرد صرفا کالبدی به رویکرد کالبدی - اجتماعی - اقتصادی پرداخت و بیان کرد: پرداختن به فضاهای عمومی شهری با اهدف ارتقا کیفیت زندگی شهروندان یکی از مهمترین اهداف برنامه‌های بازآفرینی شهری به شمار می‌رود.

    وی برنامه‌های بازآفرینی و احیای بافت‌های واجد ارزش در پاکستان را که نمونه آن مرمت و احیای مسجد شاهی است را بسیار ارزشمند و پر اهمیت دانست.

    در این دیدار پرفسور شهنواز و پرفسور وندال از اساتید معماری و شهرسازی پاکستان نیز حضور داشتند.

    همچنین در این دیدار مقرر شد اساتید و دانشجویان شهرسازی  معماری با هدف تبادل تجارب در رویدادهای تخصصی که در 2 کشور برگزار می‌شود شرکت نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو