مدیران خودروعصر اعتبار

در بازدید اعضای شورای شهر؛

آخرین وضعیت پروژه مرمت و مقاوم سازی پل کریمخان بررسی شد

عصر ساختمان- احمد مسجدجامعی و علی اعطا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، طی بازدیدهای جداگانه از روند عملیات مرمت و مقاوم سازی پل کریمخان از نزدیک در جریان آخرین اقدامات انجام شده در این پروژه قرار گرفتند.

آخرین وضعیت پروژه مرمت و مقاوم سازی پل کریمخان بررسی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، طی هفته جاری و همزمان با آخرین تلاش ها به منظور تکمیل عملیات بتن ریزی عرشه شمالی پل کریمخان، بازدید مدیران شهری از این پروژه مهم عمرانی در قلب پایتخت ادامه یافت و احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و علی اعطا عضو و سخنگوی این شورا، ضمن بازدید میدانی از بخش های مختلف پل کریمخان، از فعالیت های انجام شده و همچنین اقدامات در حال اجرای این پروژه مطلع شدند.

    گفتنی است پل کریمخان یکی از 7 پل سواره رو فلزی شهر تهران به شمار می آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی زودرس روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها، عدم ظرفیت مناسب در مقابل بارهای جانبی ناشی از زلزله و فرسایش درزهای طولی و عرضی، در حال تبدیل وضعیت به یک پل کامپوزیت بتنی است.

    این پروژه پس از پشت سر گذاشتن مراحل مختلفی از قبیل تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل، تقویت شاه تیرها و ستون های فلزی و تعویض نئوپرن ها در سال گذشته، از شامگاه بیست و نهم اسفندماه وارد مرحله تبدیل عرشه فلزی به عرشه بتنی شد و اقدامات اجرایی با توجه به محدودیت زمان انسداد ترافیکی به صورت 24 ساعته و در قالب 3 شیفت کاری ادامه یافت.

    براساس آخرین خبرها، فعالیت های باقی مانده به منظور بهره برداری از مسیر شرق به غرب پل کریمخان متعاقب سپری شدن دوره گیرش نهایی بتن، به زودی در دستور کار قرار می گیرد تا عرشه شمالی پل کریمخان، هفته آینده به صورت آسفالت شده تحویل شهروندان شود.

    عملیات تغییر وضعیت عرشه جنوبی پل کریمخان نیز اواخر خردادماه امسال و همزمان با فصل تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در دستور کار قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی