مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:

دنبال دستور کار شفاف ورود به بحث‌های نابسامان شهری هستیم

عصر ساختمان- عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به برگزاری نشست‌های دو روزه کارگروه منطقه‌ای بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا-اقیانوسیه گفت: در موضوعات طرح‌شده به دنبال راه‌کارهای اجرایی و عملیاتی هستیم و خروجی ما رسیدن به یک دستور کار شفاف و روشن برای رسیدگی و ورود به بحث‌های نابسامان شهری است.

دنبال دستور کار شفاف ورود به بحث‌های نابسامان شهری هستیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید روستا در ارزیابی خود از سلسله نشست‌های تخصصی کارگروه منطقه‌ای بهسازی مناطق نابسامان شهری (آسیا-اقیانوسیه) که هشتم تا دهم آذرماه برگزار شد گفت: خوشبختانه ما در این سلسله نشست‌ها به استناد تعهدی که در برنامه اجرایی اجلاس پنجم وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه در سئول با چهار محور داشتیم پیش رفتیم. انتظار می‌رود که دستاوردهای نشست‌ها نیز همسو با محورهای تعیین شده در اجلاس پنجم باشد.

    عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران درباره چهار محور تعیین شده در اجلاس پنجم وزرای مسکن و شهرسازی که دستور کار این سلسله نشست‌ها بود گفت: مقرر شد چارچوبی که به عنوان شاخص‌های شناسایی بافت‌های نابسامان شهری برای کشورهای منطقه تدوین کرده بودیم و در دو شهر ایران به عنوان مدل ایرانی پیاده شد مبنای تهیه گزارش کشورها در خصوص اقدامات بهسازی شهرها در اجلاس ششم که در هند برگزار می‌شود باشد.

    دبیرکارگروه تخصصی منطقه‌ای بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا- اقیانوسیه ادامه داد: بحث شبکه مجازی و سایت اجلاس و کارگروه نیز بحث دومی بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. انتظار داریم این سایت به نشانی RSUWGMEETING.org به عنوان مهمترین مرجع اطلاع‌رسانی و پایگاه تبادل اطلاعات مورد مراجعه کشورهای منطقه قرار بگیرد.

    وی درباره محور چهارم مصوب در اجلاس پیشین که در این اجلاس ملاک عمل قرار گرفت گفت: تعیین شاخص‌های بهسازی مناطق نابسامان شهری و اقداماتی که کشورها در این زمینه انجام دادند از دیگر محورها بود تا تدوین شاخص‌ها ملاک عمل کشورهای عضو قرار بگیرد و بعدها بتوان نسبت به موضوعات با شاخص‌های تعیین شده ارزیابی‌های لازم را انجام داد.

    روستا ادامه داد: بحث تبادل تجربیات نیز محور چهارم اجلاس بود که خوشبختانه کلیه کشورهای شرکت‌کننده گزارش ملی و تجارب خود را به بحث گذاشتند که گزارش کشورهای تایلند و کره در مورد بازآفرینی شهری و همچنین گزارش کشور عراق در مورد بهسازی بافت‌های نابسامان شهری و گزارشات کشورهای سریلانکا، اندونزی و جمهوری اسلامی ایران مورد قبول جمع شرکت کننده در اجلاس قرار گرفت. شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مهمترین سیاست‌های خود را هشتم آذرماه به بحث گذاشت که مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

    وی در پایان درباره ضمانت‌های اجرایی مباحث ارایه‌شده در اجلاس گفت: در موضوعات طرح‌شده به دنبال راهکارهای اجرایی و عملیاتی هستیم و خروجی ما رسیدن به یک دستور کار شفاف و روشن برای رسیدگی و ورود به بحث‌های نابسامان شهری است. همچنین شاخص‌های بهسازی مناطق نابسامان ملاک عمل اجرا در اجلاس آتی خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو