مدیران خودروعصر اعتبار

تکنیک‌های طراحی خانه باغ

عصر ساختمان- کلبه های چوبی در خانه باغ ها نه تنها محل بسیار مناسبی برای عصرانه های خانوادگی است، بلکه از لحاظ بصری بسیار جذاب بوده و حس مهمان نوازی و صمیمیت را القا میکند.

تکنیک‌های طراحی خانه باغ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰
  • تکنیک‌های طراحی خانه باغ
  • تکنیک‌های طراحی خانه باغ
  • تکنیک‌های طراحی خانه باغ

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»،‌ طراحی فرم و متراژ خانه باغ ها و آلاچیق ها بسیار متنوع است. در این مطلب نیاز های اولیه  داشتن یک خانه باغ  کاربردی و رویایی را با شما مرور خواهیم کرد.

با توجه به علایق شما آپشن‌های متنوعی وجود دارد برای اینکه اتاقک خود را کمی قابل سکونت‌تر کنید؛ تا حدی که می‌توانید در بعدازظهرهای زمستانی از یک اتاقک گرم و نرم لذت ببرید.  نکات قابل توجه برای ساخت و طراحی یک خانه‌باغ که می‌تواند ذهن شما را برای فراهم‌کردن محیطی کاملا آرامش بخش فراهم کند.

  تراس به عنوان یک مکمل
ساخت تراس همواره پارامتری ایده‌آل برای هر خانوار به شمار می‌رود که این گزینه در این مکان به چند دلیل فراهم است. با توجه به مصالح مورد استفاده و ابعاد پروژه، تراس بر اساس پتانسیل و فضای موجود ساخته می‌شود. ساخت تراس از جنس «چوب» آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش معمول محسوب می‌شود. اگر سازه پشتیبان ساخته شده باشد، تخته‌های چوبی نیز می‌توانند روی یکدیگر قرار بگیرند. همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید برای آن «سقف پاسیو» اعمال کنید تا از فضای آزاد حتی در شرایط بد آب و هوایی نیز بهره‌مند شوید.

  ساخت و نصب سرویس بهداشتی و دوش
وجود یک توالت و حتی یک دوش می‌تواند در خانه‌باغ خیلی مفید باشد. این امکان موجب می‌شود که دیگر نیازمند استفاده از سرویس‌های صحرایی نباشیم. هرگونه توالت همراه با فلش تانک نیازمند سیستم لوله‌کشی آب و فاضلاب است. اگر توالت یا حمام زیر سطح فاضلاب باشد یک سیستم بالابرنده نیز نیاز است تا آب فاضلاب را تصفیه کند. راه‌اندازی سیستم بالابرنده نسبتا کار ساده‌ای است و حتی افراد غیر حرفه‌ای نیز می‌توانند آن را بسازند. همچنین بسته به پروژه، تجهیزات بالابرندگی می‌تواند برای فاضلاب همراه با زباله یا فاضلاب بدون زباله باشد.

  ساخت آشپزخانه
تنها کسانی که قصد اقامت در خانه‌باغ را دارند باید به فکر ساخت آشپزخانه باشند زیرا این مسئله نیازمند فضایی کوچک اما بسیار هزینه‌بر است. حداقل به یک سینک و یخچال نیاز است برای افرادی که بدون اجاق پخت و پز می‌کنند. همچنین تعدادی کابینت برای نگهداری ظروف در این آشپزخانه کوچک لازم است. حتی گاهی برای ساخت آشپزخانه یک سیستم بالابرنده نیز لازم می‌شود تا آب فاضلاب را به سطح ارتفاع مربوطه پمپاژ کند.

  شومینه داخل خانه‌باغ
البته که هر خانه‌باغی برای ساخت شومینه مناسب نیست بلکه این موضوع نیازمند فضایی مناسب است. به علاوه از طرفی باید به اندازه کافی پایدار بوده و از مواد مناسب ساخته شده باشد. علاوه بر اینها شما باید در نصب آن دقت کافی کنید و همچنین بتوانید از گرمای شومینه حداکثر استفاده را ببرید.
اگر به طور کلی ساخت یک شومینه کوچک را برای یک خانه‌باغ در نظر دارید، بدانید که کارایی 3-4 کیلووات ساعت انرژی به اندازه‌ای کافی است که ‌خانه‌باغ را به یک سونای کوچک تبدیل کند. یک شومینه از جنس استیل نیز تنها راه برای انتقال گازهاست. از طرفی یک شومینه آجری در بسیاری از مواقع مناسب نیست.
هنگام ساخت یک شومینه به مسئله مهم محافظت از آتش نیز باید دقت شود. این کار را باید با توجه به مقرراتی که برای خانه‌های معمولی استفاده می‌شود انجام داد. توجه داشته باشید که تمام قوانین مربوط به ساخت که در کل کشور و منطقه انجام می‌شود در مورد خانه‌باغ نیز باید رعایت شود. در اینجا برای پیشبرد اهداف مربوط به پروژه هماهنگی با ساخت‌و‌سازهای محلی ارزشمند است تا اطمینان حاصل شود که این پروژه‌ها از نظر قانونی محافظت شده هستند.

 

مترجم : امیر خیرخواه

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو