مدیران خودروعصر اعتبار

صدور مجوز فعالیت به ۱۹۰ خانه مسافر در استان اردبیل

عصر ساختمان- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از صدور مجوز به ۱۹۰ واحد خانه مسافر با ۴۳۳۹ تخت برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به استان خبر داد.

صدور مجوز فعالیت به ۱۹۰ خانه مسافر در استان اردبیل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، قادر تقی زاده اظهار کرد: 171 واحد از این خانه مسافرها با سه هزار و 915 تخت در شهرستان سرعین، 15 واحد در شهرستان بیله سوار با 357 تخت و چهار واحد در شهرستان نیر با 67 تخت فعالیت می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه مجوز واحدهای شهرستان بیله سوار به دلیل کمبود مراکز اقامتی و ورود سالانه حدود 500 هزار گردشگر به صورت یک ساله صادر می‌شود، افزود: واحدهای مستقر در شهرستان سرعین نیز به علت فعالیت 157 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و میهمان پذیر تنها در نیمه اول سال و ایام پیک مسافر، مجوز فعالیت دارند.

    تقی زاده اضافه کرد: با هدف فراهم کردن امنیت مسافران و تامین اماکن اقامتی، خانه مسافرهایی در استان براساس علایق مسافران با تنوع فرهنگی، شناسنامه‌دار کردن و نظارت بر اسکان گردشگران ساماندهی شده است.

    وی با بیان اینکه جامعه مراکز اقامتی استان به عنوان مجری طرح خانه مسافر، انتخاب و مجوز آن از سوی سازمان مرکزی دریافت شده است، اظهار کرد: خانه مسافرها واحدهایی هستند که برحسب شرایط بومی و منطقه‌ای برای اسکان مسافران مورد استفاده موقت قرار می‌گیرند که می‌تواند بر حسب تنوع ویلا، آپارتمان، سوئیت، خانه، اتاق و اقامتگاه‌های روستایی و عشایری باشد.

    تقی زاده افزود: متقاضیان با درخواست کتبی و ارائه مدارک لازم در زمینه مستندات مالکیت ملک، ارائه تاییدیه استحکام بنا و بیمه ساختمان، بیمه مسوولیت مدنی برای کارکنان، اشخاص ثالث و مسافران، ارائه کارت معاینه بهداشت، گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، صلاحیت فردی و انتظامی و گواهی پایان خدمت پروانه بهره برداری دریافت می کنند.

    وی به تهیه و نصب تابلو برای واحدهای خانه مسافر در تمام شهرستان‌های استان توسط مجری طرح اشاره کرد و گفت: 6 کیوسک اطلاع رسانی در شهرستان سرعین برای ساماندهی خانه مسافر در این شهر مستقر شده و نسبت به ارائه خدمات به مسافران ورودی اقدام می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی