مدیران خودروعصر اعتبار

بنیاد مسکن اعلام کرد؛

آغاز طرح «خانه-مسافر» در ۱۱۰ روستا

عصر ساختمان- بنیاد مسکن جزئیات تازه‌ای از اجرای طرح «خانه-مسافر» در سال ۹۷ را اعلام کرد.

آغاز طرح «خانه-مسافر» در ۱۱۰ روستا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، در سال 97 براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در 110 روستای هدف گردشگری این طرح اجرا خواهد شد که در واقع صورت عملیاتی طرحی است که پیش از این به منظور حمایت از گردشگری روستایی در روستاهای برخوردار از ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری مورد توجه قرار گرفته بود. طرح خانه-مسافر براساس اعلام قبلی مسوولان بنیاد مسکن طرحی است که در روستاهای با ظرفیت توسعه گردشگری به اجرا درخواهد آمد تا علاوه بر فراهم شدن امکان اشتغال روستاییان، اجرای طرح‌های عمران و آبادانی روستا نیز با سرعت بیشتری انجام شود.
    براساس این طرح به روستاییان علاوه بر یک فقره وام نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن، یک فقره وام بانکی برای ساخت خانه-مسافر نیز پرداخت خواهد شد که این واحدهای مسکونی برای اسکان گردشگران به کار گرفته خواهد شد. بر این اساس، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از تهیه و اجرای طرح‌های عمران روستایی برای 110 روستای هدف گردشگری در سال 97 خبر داد.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و شهرسازی، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اعلام تهیه و اجرای طرح‌های عمران روستایی 110 روستای هدف گردشگری در سال 97 گفت: بحث گردشگری روستایی و بهسازی و احیای بافت‌های روستایی یکی از احکام قانون برنامه ششم توسعه است. به گفته وی، در برنامه ششم توسعه حکمی صادر شده است که براساس این حکم 300 روستای هدف گردشگری و روستاهای دارای بافت با ارزش تاریخی و طبیعی در برنامه کاری بنیاد مسکن قرار خواهند گرفت تا با همکاری دستگاه‌های متولی، کارهای تهیه و اجرای طرح‌های آنها انجام شود.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: در راستای اجرای این طرح اقداماتی را شروع کرده‌ایم و به رغم برخی محدودیت‌های اعتباری موجود برای سال جاری حدودا 110 روستا را در برنامه کاری خود داریم. همچنین 50 روستای نیمه تمام در این طرح مورد تمرکز قرار دارد؛ 44 میلیاردتومان اعتبار نیز برای انجام این کار، مصوب شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو