مدیران خودروعصر اعتبار

اهدا آپارتمان به زنان دارای بیش از ۸ فرزند در ترکمنستان

عصر ساختمان- رئیس جمهور ترکمنستان به مناسبت روز جهانی زن ،طی حکمی به زنان دارای هشت فرزند و بیشتر که نیازمند به مسکن هستند،آپارتمان اهدا کرد.

اهدا آپارتمان به زنان دارای بیش از ۸ فرزند در ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هشتم مارس - 17 اسفند- به عنوان روز جهانی زن در ترکمنستان تعطیلی رسمی است و در این روز با برگزاری جشن های گسترده از مقام والای زن در جامعه این کشور تجلیل می شود.
    رئیس جمهور ترکمنستان به این مناسبت حکمی را صادر کرد که جایزه نقدی 40 منات (واحد پول ملی ترکمنستان) معادل حدود 12 دلار همه زنان و دختران اعم از کودکان دختر بچه‌های مهد کودک گرفته تا دختران و زنان دانش آموز، دانشجو، شاغل و بازنشتگان به مناسبت روز بین‌المللی زن و گرامیداشت مقام زن طی مراسم رسمی و باشکوه اهدا شد.
    در مراسم و جشن‌های تجلیل مقام زن در جامعه ترکمنستان، پیام تبریک «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور این کشور نیز توسط مقامات ارشد دولت ترکمنستان قرائت شد.
    بردی‌محمداف در این پیام با تآکید بر جایگاه والای زن، مادر و خانواده در جامعه این کشور،گفت: در حال حاضر زنان و دختران در کنار مردان در سمت و نهاد و سازمان های مختلف دولتی و غیره دولتی، اقتصادی، تجاری، علمی،آموزشی، بهداشتی کار کرده و در اجرای برنامه های دولت و توسعه و شکوفایی این کشور سهیم می‌باشند.
    وی با اشاره به اینکه زنان در ترکمنستان از حق و حقوق برابر با مردان در این کشور برخوردار هستند، اضافه کرد: احترام به مقام و منزلت زن و مادر در جامعه ترکمنستان از دوران دیرباز سرچشمه می‌گیرد و تامین حق و حقوق زن و حمایت و پشتیبانی از خانواده و مادر یکی از مهمترین شاخص‌های رشد و ترقی جامعه می‌باشد و به همین دلیل نیز این موارد به عنوان یکی از اولویت‌های برنامه کار دولت ترکمنستان تعیین شده‌است.
    برگزاری برنامه کنسرت موسیقی سنتی، برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌های مختلف با موضوع محوری مقام و منزلت زن در جامعه، اهدای جوایز و گل به زنان و دختران، ارائه مقاله و گزارش های مختلف با موضوع زن و مادر، اهدای مدال و نشانه افتخاری دولتی به زنان و دختران شایسته ترکمنستان از مهمترین برنامه های محوری تجلیل از روز بین‌المللی زن در ترکمنستان بود که در رسانه های جمعی این کشور بازتاب گسترده داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو