مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران مطرح کرد

هوشمندسازی راهی برای مقابله با فساد

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: شفافیت یک امر پادفساد به شمار می رود که خودش در ذات خودش یک نوع مقابله با فساد را پرورش داده و تولید می کند. این شفافیت به اتکای شهر هوشمند بسیار میسرتر خواند بود.

هوشمندسازی راهی برای مقابله با فساد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد علی نجفی  در همایش «تهران هوشمند 2018» گفت: نیاز امروز جوامع شهری برای پاسخگویی به حیات بشری و زیست پذیر کردن شهرها این است که برنامه تحقق شهر هوشمند را به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.
    وی ادامه داد: شهر هوشمند در برنامه ای که با تشکیل شورای شهر جدید و مسئولیت بنده در شهرداری تهران به صورت جدی مطرح شده، به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای برنامه پنج ساله سوم مورد هدف قرار می گیرد.
    به اعتقاد نجفی، شروع این کار هم نیاز به یک عزم ملی برای اجرای این برنامه ها دارد، در غیر این صورت شهرداری تهران به تنهایی نخواهد توانست از عهده اجرای این مگاپروژه و برنامه وسیع برآید.
    وی تصریح کرد: همه اجزای شهر باید در تولید، تجمیع، تجزیه و تحلیل داده ها دخیل باشند تا به شهر هوشمند دست پیدا کنیم.
    شهردار تهران گفت: هم اکنون تهران دارای نقشه های سه بعدی است و با کاری که در طول چند ماه اخیر انجام شده و در طی یکی دو ماه آینده تکمیل می شود، تهران تنها شهر ایران خواهد بود که نقشه های سه بعدی کاملی برای آن آماده می شود.
    وی بیان کرد: باید برنامه هایی برای درگیر کردن عموم مردم در پروژه های شهر هوشمند داشته باشیم که یکی از الزامات این امر، دسترسی به اینترنت پرسرعت توسط عامه مردم است.

    وی بیان کرد:باید در نظر داشت استارت آپ ها و نهاد های عمومی و تخصصی مرتبط با فناوری های نوین از جمله اجزایی هستند که راه دستیابی به شهر هوشند را برای ما تسهیل و هموار می کنند.
    شهردار تهران گفت:شفافیت یک امر پادفساد به شمار می رود که خودش در ذات خودش یک نوع مقابله با فساد را پرورش داده و تولید می کند. این شفافیت به اتکای شهر هوشمند بسیار میسرتر خواند بود.
    این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون از نظر بهره وری در زمینه های مختلف در شهرداری و مجموعه نظام حکومتی در یک سطح نازل قرار داریم و متاسفانه هم درباره کارایی و هم اثر بخشی که اجزای مختلف بهره وری را تشکیل می دهند، دچار ضعف های زیادی هستیم.
    وی یادآور شد: برنامه هایی با عنوان سند سیاست های شهر هوشند تنظیم شده که در اختیار متخصصان و صاحب نظران قرار می گیرد و در کنار آن نیز شورای راهبردی شهر هوشمند، برنامه های خود را با دبیرخانه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران آغاز کرده است.
    وی افزود:امیدوارم در سال آینده در کنار برگزاری همایش و نمایشگاه شهر هوشمند، یک هفته هوشمند Smart Week نیز در تهران برگزار شود تا در آن هفته مجموعه ای از فعالیت های مختلف در بخش خصوصی، عمومی و تلاش های عمومی برای فرهنگ سازی در سطح شهر تهران مورد عرضه و بحث و گفت و گو قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی