مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مطرح کرد:

۲ دلیل رکود در ساخت‌وساز

مسکن هم از کاهش نرخ سود بی‌نصیب نخواهد ماند

عصر ساختمان:رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن تهران با‌ بیان اینکه ساخت‌وساز به ۲ دلیل رونق ندارد، گفت: کاهش نرخ سود بانکی موجب ورود نقدینگی به کل اقتصاد خواهد شد و مسکن هم از این موضوع بی‌نصیب نخواهد ماند.

۲ دلیل رکود در ساخت‌وساز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، حسن محتشم، در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند موجب رونق بخش مسکن شود، گفت: در حقیقت کاهش نرخ سود بانکی به عرضه پول در کل اقتصاد کمک خواهد کرد و مسکن هم از این موضوع بی‌نصیب نخواهد ماند.

    وی بابیان اینکه زمانی که نرخ سود بانکی بالا می‌رود، برخی سرمایه‌داران ترجیح می‌دهند که به خاطر ریسک بالا در بازار، سرمایه خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند، ادامه داد: وقتی نرخ سود بانکی کاهش می‌یابد برخی سرمایه‌داران تن‌پروی و تنبلی را کنار می‌گذارند و تلاش می‌کنند سرمایه خود را صرف تولید و کسب‌وکار کنند.

    *مسکن هنوز در رکود است

    محتشم اضافه کرد: وقتی سرمایه‌ها وارد بخش کلان اقتصاد کشور می‌شود، بخش مسکن هم از این سرمایه‌ها بی‌نصیب نمی‌ماند، اما متأسفانه هنوز بخش مسکن در رکود به‌‌سر می‌برد.

    رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن استان تهران با اشاره به اینکه همواره در اواخر سال نقل‌وانتقال مسکن تا حدودی رونق می‌گیرد، گفت: همواره برخی از متقاضیان مسکن برای اینکه از تورم سال آینده در امان باشند، اقدام به خرید مسکن در اواخر سال می‌کنند.

    به گفته وی، در حال حاضر تا حدودی واحدهای مسکونی کوچک و با قیمت متوسط رونق دارد.

    محتشم تصریح کرد: تا زمانی که شاهد آثار برجام نباشیم و پول بلوکه‌شده آزاد نشود و سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد کلان رخ ندهد، بعید است بخش مسکن رونق بگیرد.

    * 2 دلیل اصلی باعث شده تا مسکن رونق نداشته باشد

    وی با اشاره به اینکه 2 دلیل اصلی باعث شده تا مسکن رونق نداشته باشد، گفت: از دلایل رکود ساخت‌وساز باید به فروش نرفتن واحدهای مسکونی ساخته شده و دیگری ترس و ناامید شدن سازندگان غیرحرفه‌ای‌ از عدم رونق بازار مسکن است.

    محتشم افزود: وقتی محدودیت‌هایی در ساخت‌وساز برج ها اعمال می‌شود، ساخت‌وساز نیز کاهش می‌یابد و این کاهش ساخت‌وساز و عرضه قطعاً به رشد قیمت مسکن در آینده منجر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو