مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تبریز مطرح کرد:

اراده مشترک شهرداری و دولت برای توانمندسازی بافت حاشیه‌نشین

عصر ساختمان- ‌شهردار تبریز گفت: شهرداری و دولت، اراده مشترکی برای توانمندسازی حاشیه‌نشینان و تحکیم سکونتگاه‌های ناکارآمد به کار بسته‌اند.

اراده مشترک شهرداری و دولت برای توانمندسازی بافت حاشیه‌نشین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ایرج شهین‌باهر در دیدار با رئیس هیئت اجرایی شرکت عمرانی کوزوپارس، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز، با اجرای سیاست‌های تشویقی و اعطای پروانه رایگان ساخت‌وساز، زمینه قانونی لازم را در این خصوص فراهم آورده و دولت نیز در روزهای اخیر، دو مزیت مهم را در قالب مصوبه، فراهم کرده‌است.

    وی با اشاره به این‌که با واگذاری زمین از سوی دولت، مشکل عمده سرمایه‌گذاری که همان بحث تملک است، تسهیل می‌شود، تصریح کرد: در این صورت سرمایه‌گذار، می‌تواند با کمترین هزینه برای تملک، توان و وقت خود را صرف بحث‌های عملیاتی پروژه کند.

    شهردار تبریز اضافه کرد: کاهش سود وام‌های مسکن در بافت ناکارآمد، مزیت دیگری است که از سوی دولت تصویب شده و نقش موثر در تامین هزینه‌های پروژه‌ خواهد داشت.

    شهین‌باهر با اشاره به این که این دو مصوبه، پس از جلسات و رایزنی‌های گسترده با دولتمردان محقق شده است، تاکید کرد: با توجه به محدودیت فصل عمرانی تبریز و احتمال افزایش قیمت برخی از مصالح ساختمانی، امیدواریم در سایه حمایت‌های شهرداری و دولت، برنامه عملیاتی پروژه حاشیه‌نشینی تبریز هر چه سریع‌تر آغاز شود.

    دوغان کوبیلای، رئیس هیئت اجرایی شرکت عمرانی کوزوپارس نیز در این دیدار، حساسیت شهردار تبریز در مورد بافت حاشیه‌نشین را ارزشمند خواند و افزود: امروزه شهرداری‌ها، معضل سکونتگاه‌های فرسوده و حاشیه‌نشین را با الگوهای موفق مشارکتی و علمی پیش می‌برند.

    وی اضافه کرد: شرکت کوزوپارس از مجرب‌ترین گروه‌های مسکن‌سازی است که تجربه موفقی در بافت‌های فرسوده آنکارا و استانبول داشته و مصمم است در تحکیم حاشیه‌نشینی تبریز نیز تاثیرگذار باشد.

    کوبیلای با بیان این‌که به محض فراهم‌شدن شرایط قانونی، برنامه عملیاتی در بخش‌های حاشیه‌نشین تبریز آغاز می‌شود، گفت: در سیستم کاری این شرکت، محدودیت زمان، معنای خاصی ندارد و در صورت فراهم‌آمدن زمینه‌های اجرا، پروژه با سرعت پیگیری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو