مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت «۱۳۱۸»

خانه های نقلی در تهران نایاب شد+ جدول قیمت

عصر ساختمان- در حالی که دولت در سه سال گذشته با ارایه تسهیلات صندوق پس انداز یکم تلاش کرد قدرت خرید دهک های متوسط را برای خرید مسکن ترمیم کند اما افزایش قیمت های اخیر این اثر را خنثی کرده و عرضه برای خانه های نقلی و متراژ پایین در تهران برای تقاضای ایجاد شده بسیار محدود است.

خانه های نقلی در تهران نایاب شد+ جدول قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم تا سقف 160 میلیون تومان به هر زوج، قدرت خرید مردم را برای صاحبخانه شدن نسبت به سال های گذشته بهبود بخشید هر چند که با افزایش قیمت های چند ماه اخیر در بازار مسکن اثر این تسهیلات کمرنگ شد.

    طبق آخرین گزارش های مرکز آمار،پاییز امسال نسبت به پاییز سال 1395 قیمت فروش یک متر مربع مسکونی با رشد  16.6 درصدی همراه بوده است. همچنین متوسط قیمت فروش هر متر مربع از زمین یا زمین ساختمان مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 5 میلیون و 238 هزار تومان با میانگین مساحت 235 متر مربع بوده است که نسبت به فصل قبل 1.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 17.8 درصد افزایش داشته است.

    با توجه به اینکه تسهیلات ارایه شده از سوی دولت برای خرید مسکن، 50 درصد هزینه یک خانه متوسط را پوشش می دهد، متوسط قدرت خرید و عمده تقاضا در بازار برای خانه های کم متراژ است که سقف قیمتی آنها به 400 میلیون تومان می رسد. حال اینکه با توجه به افزایش تقاضا برای این واحدهای مسکونی، فایل های مربوط به این خانه های نقلی در بازار محدود شده است.

    براساس گفته های مشاوران املاک تهران، افزایش تقاضا برای خانه های کم متراژ و عرضه محدود آن، باعث شده قیمت واحدهای مسکونی کوچک افزایش یابد.

    در جدول زیر قیمت خانه های کمتر از 70 متر در محله های تهران آمده است:

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی