مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۳۳ درصد فضای شهرهای ایران را بافت فرسوده تشکیل می دهد

عصر ساختمان- معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۳۳ درصد فضای شهرهای ایران به وسعت حدود ۱۴۰ هزار هکتار را بافت های فرسوده تشکیل می دهد.

۳۳ درصد فضای شهرهای ایران را بافت فرسوده تشکیل می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حامد مظاهریان روز پنج شنبه در دومین همایش ملی بتن در بندرعباس اظهار کرد: این رقم در شهر بندرعباس به 43 درصد می رسد که نسبت به متوسط کشور رقم بالایی است.
    وی از بافت های فرسوده به عنوان عامل بالقوه خطرناکی مقابل حوادث غیر مترقبه نام برد و افزود: مجموع بافت های فرسوده کشور دو برابر مساحت کلان شهر تهران است که 19میلیون نفر از جمعیت ایران در آن ها زندگی می کنند.
    به گفته معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از یک هزار و 300 شهر کشور 543 مورد آن دارای بافت فرسوده بوده و قرار است در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی محله ها، 100 هزار واحد مسکونی در سطح 66 هزار هکتار از آن ها در برنامه ششم توسعه بازسازی شود که تحقق آن 123هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.
    وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است نیمی از این نیاز مالی از طریق دولت و نیمی دیگر از محل سپرده‌ گذاری بانک‌ ها تامین شود.
    در ادامه این همایش فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز طی سخنانی ابراز داشت: همه ایران در هرمزگان خلاصه شده و این اغراق نیست زیرا همه ویژگی های گردشگری، صنعتی، حمل و نقل، دریا و حتی جنگل و کوهستان در این استان جمع شده است.
    دومین همایش ملی بتن با عنوان «ضرورت ‌ها و الزام های دوام بتن و توسعه پایدار» با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار هرمزگان در بندرعباس آغاز شد.
    هدف از برگزاری این همایش 2 روزه حفظ و صیانت از سرمایه های ملی در قالب ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی و با معرفی توان علمی و کاربردی ببرای ارتقای سطح کیفی ساخت و سازها و بررسی نیازمندی ها و ضرورت های آموزشی اعلام شده است.
    دراین همایش 2روزه علاوه برمعاون وزیر راه شهرسازی، مدیران کل راه و شهرسازی کشور، سازمان ‌های نظام‌ مهندسی کل کشور، مقام های اجرایی استان هرمزگان، سازندگان و تولید‌کنندگان بتن کشور نیز حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار