مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی عنوان کرد :

تسهیل واردات ورق مورد نیاز با تعرفه صفر

عصر ساختمان- دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران گفت: نیاز سالانه کشور به انواع ورق‌های فولادی ۱۰ میلیون تن است که تنها نزدیک به ۴ میلیون تن آن در داخل تولید می‌شود.

تسهیل واردات ورق مورد نیاز با تعرفه صفر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، امیر حسین کاوه با تاکید بر تسهیل واردات ورق مورد نیاز با تعرفه صفر و نه 10 درصد کنونی افزود: متاسفانه ما با یک مشکل جدیدی روبرو هستیم و آن اینکه تمام نهاده های تولید فولاد مثل سنگ آهن و گاز و سایر انرژی ریالی در اختیار فولادسازان قرار می گیرد و حقوق و دستمزد کارگران در 4 ماه اخیر افزایش نداشته است درحالیکه کشف قیمت در بورس کالا دلاری انجام می شود.

    وی با اشاره به افزایش قیمت ورق های فولادی با شیب ملایم در سه ماه اخیر گفت: در دوسال گذشته قیمت فولاد بیش از 100 درصد افزایش یافته است درصورتیکه تورم سالانه کشور در این مدت 10 تا 20 درصد بوده است و این موضوعات را کسی هوشمندانه رصد نمی کند، طبق قانون رفع موانع تولید حرف تشکل های تولیدی را دولت باید بشنود حتی معاون اول رئیس جمهور ماده 2 و 3 قانون رفع موانع تولید و بهبود مستمر کسب و کار را ابلاغ کرد اما متاسفانه کسی به حرف تشکل ها توجهی نمی کند.

    کاوه با بیان اینکه وزیر موظف است برای تصمیم گیری حرف تشکل ها را بشنود افزود: ما در کشور با یکسری از شرکتها تحت عنوان شرکتهای خصولتی که ماهیت دولتی دارند مثل فولاد مبارکه مواجه هستیم ، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره فولاد مبارکه عضو ایمیدرو هستند ، این شرکتها یک کاریکاتوری از بورس کالا برای کشف قیمت درست کردند که از قیمت گذاری خارج می شود بطوریکه تعزیرات نمی تواند بر آن نظارت کند .

    وی گفت: متاسفانه پایه قیمت براساس دلار تنظیم می شود و عرضه و تقاضا بگونه ای طراحی می شود که عرضه کم و قیمت افزایش داشته باشد، در شرایطی که ما بفکر تقویت ارزش ریال هستیم نباید قیمت مواد اولیه در کشور ما براساس دلار تنظیم شود ، ادامه این روند یعنی اینکه تولیدکننده ما نمی تواند برنامه ریزی داشته باشد.

    کاوه افزود: این وضعیت یعنی گران بودن مواد اولیه باعث شده ما در بخش صنایع تکمیلی قدرت رقابت را از دست بدهیم به این معنی که نه می توانیم محصولات تولیدی خود را در داخل بفروشیم و یا صادر کنیم.

    وی گفت: کشور ما با صادرات سالانه 8 میلیون تن فولاد خام در رتبه نخست خام فروشی جهان قرار دارد درحالیکه در صادرات محصولات ساخته شده فولادی در رتبه 80 قرار داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار