مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۵ برابری حق انشعاب برق مسکن مهر

عصر ساختمان- در حالی نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر دریافت مجدد حق انشعاب از واحدهای این طرح را رد کرد که افزایش حق انشعاب از سوی این وزارتخانه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان باعث تحمیل بار مالی به افرادی شده که مسکن مهر آنها تحویل قطعی شده است.

افزایش ۵ برابری حق انشعاب برق مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اوایل ماه جاری یکی از متقاضیان مسکن مهر شهر جدید هشتگرد از دردسر تازه‌ای در زمان نقل و انتقال واحدهای این طرح برای متقاضیان خبر داده و گفته بود: اوایل سال گذشته مسکن مهر را به صورت قطعی از سوی شرکت عمران هشتگرد تحویل گرفتم.

    وی با بیان این‌که در نامه تحویل تاکید شده "واحد مربوطه از ساختمانی و کلیه نصبیات کامل اجرا شده است" افزود: این در حالی است که زمانیکه برای انتقال واحدم به کارگزاری شرکت عمران هشتگرد مراجعه کردم،‌ اعلام کردند یک میلیون تومان بدهکارم. پس از پیگیری‌های فراوان مشخص شد وزارت نیرو این مبلغ را مطالبه کرده است.بر اساس قرارداد متقاضیان سهم خود را برای هزینه انشعابات پرداخت کرده‌اند و مشخص نیست این وزارتخانه با استناد به چه چیزی از هر متقاضی که بخواهد واحد خود را انتقال دهد، یک میلیون تومان مطالبه می‌کند.

    حدود یک هفته بعد،‌ نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: به هیچ وجه، نه در شهر هشتگرد و نه در هیچ نقطه کشور، مجموعه وزارت نیرو درخواست دریافت پول مجدد برای حق انشعاب را نداشته است.

    محمدرضا امیرکمالی افزود: اگر از مشترکی مطالبه وجهی به عنوان حق انشعاب برق یا آب شده که این مشترک پیش از این حق انشعاب خود را پرداخت کرده، وی با مراجعه به ادارات توزیع برق  یا ادارات آب و فاضلاب شهر خود با در دست داشتن فیش واریزی حق انشعاب این موضوع را مطرح کند.

    وی بیان کرد: در هر نقطه هر مشترک باید یکبار به طور کامل حق انشعاب آب و حق انشعاب برق خود را پرداخت کند و در صورتیکه مشترکی به طور کامل این هزینه را پرداخت کرده باشد و تحت این عنوان از وی دوباره درخواست پول شده با مراجعه به ادارات مربوطه اعلام وضعیت کند.

    پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که وزارت نیرو هزینه انشعاب برق واحدهای مسکن مهر را از 250 هزار تومان به یک میلیون و 250 هزار تومان یعنی 5 برابر افزایش داده است. آن دسته از متقاضیان مسکن مهر نیز که در سال‌های گذشته واحد خود را تحویل گرفته و هزینه 250 هزار تومانی انشعاب را نیز پرداخت کرده‌اند، در زمان نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر باید مابه‌التفاوت یک میلیون تومانی را پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی