مدیران خودروعصر اعتبار

هتل های کپسولی

عصر ساختمان- هتل های کپسولی تجارتی جدید است که توسط شرکت ژاپنی "ناین آورز" راه اندازی شد، که در توکیو پایتخت ژاپن به صورت هتل های کپسولی زنجیره ای اجرا شد. در حالیکه هتل های "ناین آورز" تصویر تازه ای از هتل های کپسولی معاصر را با طراحی مجدد و ساختن کپسول های جدید از اسکرچ ارائه می کند، اما این شرکت تصمیم گرفت تا رویکرد متفاوتی در طراحی این هتل ها اتخاذ کند و خواستار نوسازی یک هتل کپسولی قدیمی شد.

هتل های کپسولی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷:۰۰
  • هتل های کپسولی
  • هتل های کپسولی
  • هتل های کپسولی
  • هتل های کپسولی
  • هتل های کپسولی
  • هتل های کپسولی
  • هتل های کپسولی
  • هتل های کپسولی

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، این هتل با هدف از بین بردن شکل کپسولی قدیمی با تغییر فضای داخلی و اطراف به صورت همزمان با حفظ کپسول های موجود به همان شکل طراحی شده بود. کپسول های قهوه ای روشن موجود (که یادآور طراحی دوره قدیم است) که به کار بردن مجدد آن دشوار بود، اما عمدا از آن به عنوان رنگ پایه برای داخل استفاده شد تا تاثیرات کپسول های موجود را از بین ببرد. مردم در ژاپن معمولا بر حسب عادت با هتل های کپسولی دارای سونا (حمام های بخار) مطابق با سبک سنتی که در قدیم استفاده می شد، ارتباط دارند. در واقع بناهای موجود مجهز به سونا نبود، اما با اضافه کردن سونا در آنجا از روی برنامه ی قبلی، به صورتی که مورد انتظار بود، بازسازی شد، همزمان با از بین بردن تاثیرات سنتی، ترکیبی قدرتمند از کپسول ها و سونا ها ساخته شد که هویت هتل های کپسولی را معرفی می کند.
در گذشته سوناها از فنلاند به ژاپن وارد می شد، که باگذشت زمان این فرایند در ژاپن اجرایی شد و ترکیب سونا و حمام آب سرد را ایجاد کرد. در زمان استفاده از سونا، روند کاهش دما بسیار با اهمیت است. در ژاپن شیرآلات حمام مجهز به سیستمی هستند که به منظور کنترل دما ، دما را کاهش می دهند.این روش که در فنلاند بسیار رواج دارد "لویلی" (löyly) نامیده می شود.
فضایی که حمام و سونا را به هم وصل می کند به منظور جلوگیری از نفوذ آب، به وسیله ی یک فیبر تقویت شده ی پلاستیکی از کف به دیوار و سقف، متصل شده است. علاوه بر آن، سطح موجود بر روی سازه نمایان پله ها که در جلوی ساختمان احداث شده است را از طریق رنگ ضد خوردگی محافظت شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی