مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار همدان:

رونق صنعت ساختمان‌سازی موجب بهبود وضعیت اشتغال در همدان می‌شود

عصر ساختمان- استاندار همدان با بیان اینکه با فعال شدن صنعت ساختمان بسیاری از بیکاران و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند، گفت: رونق در صنعت ساختمان‌سازی موجب بهبود وضعیت اشتغال در همدان می‌شود.

رونق صنعت ساختمان‌سازی موجب بهبود وضعیت اشتغال در همدان می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرنگار مهر، محمدناصر نیک‌بخت ظهر دوشنبه در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای منتخب هفتمین دوره هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان همدان با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: دریکی دو سال اخیر شاهد شور و شوق مردم مسلمان شیعه در رفتن به زیارت امام حسین (ع) بودیم که این اشتیاق حکایت از ابراز ارادت شیعیان به حضرت امیر (ع) و امام حسین (ع) و پیام قیام حسین (ع) دارد.

    وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه نظام‌مهندسی در همه کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است، بیان کرد: مسکن و ساخت‌وساز در همه ابعاد جامعه تأثیرگذار بوده و در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و نشاط مردم نیز مؤثر است.

    استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت توانست تورم را کاهش داده و از 40 درصد پایین آورد، افزود: در ایجاد رونق اقتصادی باوجود تلاش‌های فراوان تنها هشت درصد رشد اقتصادی ایجاد شد که البته رشد اقتصادی کشور از شش و هشت‌دهم منفی به این عدد رسید.

    نیک‌بخت بابیان اینکه بیش از 250 فعالیت اقتصادی مرتبط با مسکن و ساخت‌وساز است، بیان داشت: اگر صنعت مسکن فعالی داشته باشیم بسیاری از بیکاران و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند.

    شاهد ترافیک گروه‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی به کشور هستیم

    وی با اشاره به اینکه با تدابیر دولت تحریم‌ها پشت سر گذاشته‌شده و مذاکرات نتیجه مناسب داشته است، اظهار داشت: با تلاش دولت و تعامل با دنیا و اثبات حقانیت ایران و تدبیر تیم مذاکره‌کننده شاهد ترافیک گروه‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی به کشور هستیم که همراه خود سرمایه و فنّاوری را وارد کشور می‌کنند.

    استاندار همدان بیان داشت: با لطف خداوند و تدابیر دولت تدبیر و امید و اعتماد دنیا و اثبات حقانیت ایران و تعامل با دنیا رونق اقتصادی بایسته‌ای را به کشور برمی‌گردانیم و سایه شوم تحریم‌ها از سر ملت رفع می‌شود.

    وی بابیان اینکه نظام‌مهندسی همدان عملکرد خوبی داشته است، اظهار داشت: نظام‌مهندسی ساختمان یکی از مهم‌ترین تشکل‌های مردمی تأثیرگذار در جامعه است چراکه دربرگیرنده انسان‌های تحصیل‌کرده بوده و از طرفی کار برای مردم و یک کار میدانی است.

    استاندار همدان با تأکید بر اینکه عملکرد شایسته نظام‌مهندسی می‌تواند الگویی برای سایر تشکل‌ها باشد، بیان داشت: چنانچه نظارت برساخت و ساز و ساختمان به‌درستی انجام شود شاهد ساختمان‌هایی با طول عمر بالا و مقاوم در برابر آسیب‌ها و بحران خواهیم بود.

    اولویت کاری در ساختمان‌ها باید استفاده از پیمانکاران بومی و داخلی باشد

    نیک‌بخت شغل مهندسی ساختمان را یک کار مقدس دانست و افزود: اولویت کاری در ساختمان‌ها باید استفاده از پیمانکاران بومی و داخلی باشد.

    استاندار همدان با تأکید بر اینکه در پروژه‌های استان باید از کارگر صفر گرفته تا مهندس و کارشناس از بومی‌های استان استفاده شود، گفت: نظام‌مهندسی استان دارای 7200 نفر عضو است که به‌طورقطع تعداد فارغ‌التحصیلان بیشتر بوده و بنابراین پروژه‌ها و ساختمان‌سازی فرصتی برای ایجاد اشتغال برای افراد بومی است.

    نیک‌بخت نیروی انسانی را جزو سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: همدان ازلحاظ سرمایه اجتماعی و گردشگری و کشاورزی و غیره برای جهش و پرش به توسعه چیزی کم ندارد.

    وی بابیان اینکه کشور به سمت توسعه گام برداشته است، افزود: با اجرایی شدن بر جام استان همدان جزو استان‌هایی بوده که به بهره‌وری می رسد.

    استاندار همدان در پایان سخنانش به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره داشت و گفت: مردم استان همدان باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند چراکه مشارکت حداکثری موجب می‌شود تا نتیجه خوبی در انتخابات داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو