مدیران خودروعصر اعتبار

صفر تا صد اختراع "ساخت خانه‌‌های ضدزلزله‌ در ۲۴ ساعت" که توسط یک ایرانی عملیاتی شد

عصر ساختمان- دکتر صائبی به‌عنوان مخترعی در جهان شناخته می‌شود که توانسته یک "سیستم سازه ساختمانى کاملا جدید ضد زلزله" ابداع کند که می‌توان این خانه‌ها را در کمتر از ۲۴ ساعت ساخت و آماده سکونت کرد و علاوه بر ضدزلزله بودن بسیار ارزان نیز هستند!

صفر تا صد اختراع "ساخت خانه‌‌های ضدزلزله‌ در ۲۴ ساعت" که توسط یک ایرانی عملیاتی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، پیش از این در قالب گزارشهای مختلفی به بررسی آخرین تکنولوژیهای روز دنیا در ساخت "خانه‌های ضد‌زلزله و ضدحریق" پرداختیم که در داخل کشورمان نیز کاملا امکان پیاده‌سازی دارند.

    در واقع هدف ما از بررسی ابعاد مختلف سازه‌های نوین ضدزلزله، توجه دادن مسئولان امر به توانمندیهای موجود در داخل کشورمان برای به‌کارگیری این توانمندیها لااقل در ساخت واحدهای تخریب شده مناطق زلزله‌زده بوده است.

    اما متاسفانه باید گفت که تا به امروز با وجود نیروهای توانمند مخترع و مبتکر ایرانی، پتانسیل‌ها، امکانات گسترده کشورمان در این حوزه، شاهد تقریباً هیچ حرکت جدی در این حوزه بسیار مهم و حیاتی که مستقیم با تامین جانی مردم ارتباط دارد، نبوده‌ایم!

    در حال حاضر بسیاری از نخبگان کشورمان، سالهاست که در داخل یا خارج از کشورمان مشغول به فعالیت در حوزه "ساخت خانه‌های ضدزلزله و ضدحریق" هستند و برخی از این مخترعان ایرانی حتی توانسته‌اند معتبرترین گواهینامه‌های بین‌المللی در حوزه معماری و سازه مانند گواهی ICC امریکا را نیز کسب کنند و با تاسیس شرکت‌‌های بزرگ و قدرتمند ساختمانی مشغول به فعالیت در گستره بین‌المللی هستند اما متاسفانه به دلیل عدم توجه مسئولان امر کشورمان، برخی تنگ‌نظریها، غفلت‌ها و البته برخی مسائل پشت پرده تا به امروز مردم کشورمان از توانمندیهای خارق‌العاده این بزرگان ایرانی عرصه فناوری محروم بوده‌اند.

    نمونه عینی و اخیر آن، اختراع بزرگی است که سالها پیش از این توسط یکی از دانشمندان برتر کشورمان به نام "دکتر ناصر صائبی" در ایالات متحده امریکا به ثبت رسیده است و توانسته گواهینامه ICC را نیز دریافت کند.

    دکتر صائبی برای نخستین بار در جهان، موفق به ساخت موادی با استفاده از "تکنولوژی نانو" شده که این مواد به عنوان مصالح اصلی در ساخت خانه‌های مسکونی و اداری قابل استفاده است و این سازه‌های بسیار سبک و ارزان، کاملا "ضدزلزله و ضدحریق" هستند!

    برخی از مستندات این اختراع منحصر‌به‌فرد را پیشتر در قابل گزارشی به عنوان ساخت "خانه‌های ضدزلزله در کمتر از 24 ساعت" توسط دانشمند ایرانی + فیلم منتشر کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو