مدیران خودروعصر اعتبار

کانکس‌ها تکمیل شد

آمار نهایی تخریب و خسارت در کرمانشاه

عصر ساختمان- بر اساس آخرین آمار بر اثر زمین‌لرزه کرمانشاه، ۲۰ هزار واحد تخریب شده و ۵۵ هزار واحد خسارت دیده‌اند. هم‌چنین با تحویل ۲۰۰۰ کانکس توسط سپاه پاسداران به بنیاد مسکن، مناطق زلزله‌زده از کانکس بی‌نیاز شدند.

آمار نهایی تخریب و خسارت در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، روز گذشته امیر جواد مولایی جانشین فرمانده قرارگاه غرب ارتش اعلام کرد که 2000 هزار کانکس برای زلزله‌زدگان کرمانشاه را 20 روز قبل از موعد پیش‌بینی شده تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده‌اند. مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن نیز اعلام کرد از این تعداد 1200 دستگاه توزیع شده و مابقی با توجه به نیاز بین زلزله‌زدگان توزیع خواهد شد.

    تخریب و خسارت 75 هزار واحد

    مجید جودی با اعلام این خبر که پس از بررسی‌های نهایی در استان کرمانشاه مشخص شد 55 هزار واحد تعمیری و 20 هزار واحد تخریبی وجود دارد گفت: از این تعداد 6500  واحد شهری و 13 هزار و 500 واحد روستایی به طور کامل تخریب شده است.   به 55 هزار واحد نیز خسارت وارد شده که از نوع تعمیری هستند.

    وی افزود: برای اسکان موقت زلزله‌زدگان دو اقدام همزمان پرداخت وجه بلاعوض و تامین کانکس را انجام می‌دهیم. در این خصوص در روستاها 8 هزار کانکس تحویل داده و نصب کردیم. در شهرها نیز 1200 دستگاه کانکس نصب شده و 1900 نفر اجاره بها گرفتند.

    اسکان موقت تقریبا تمام شده است

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان این‌که عملا اسکان موقت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به اتمام رسیده است گفت: در روستاها به اکثر خانواده‌دها کانکس دادیم. در شهر نیز مردم عمدتا به سمت اجاره بها رفتند.

    جودی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران 8 هزار کانکس ساخته که 2000 دستگاه برای شهر ساخته شده بود. از این تعداد 1200 دستگاه در شهرها توزیع شده و با توجه به این‌که در شهرها مردم بیشتر تمایل به اجاره بها دارند 800 کانکس موجود داریم که خانواده‌ها می‌توانند تحویل بگیرند یا وجه نقد برای اجاره بها دریافت کنند.

    آغاز فرآیند صدور پروانه در شهرها

    وی درخصوص وضعیت بازسازی و نوسازی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار کرد: در مناطق روستایی بالغ بر 2000 واحد شروع به ساخت کرده‌اند و حتی بعضی واحدها به سقف و نازک‌کاری رسیده است. به تدریج هم سرعت بیشتر می‌شود. در شهر منتظر طرح تفصیلی بودیم که هفته گذشته انجام شد و هم‌اکنون در حال صدور پروانه هستند.

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن تصریح کرد: کار بازسازی تقریبا 15 هزار واحد تعمیری در شهرها شروع شده که از این تعداد 8000 واحد به اتمام رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار