مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد

تکلیف شهرک‌های اطراف تهران روشن می‌شود

عصر ساختمان- در سی امین جلسه شورای شهر تهران مواردی از جمله تعیین و تکلیف شهرک‌های اطراف تهران، نوسازی بافت‌ فرسوده وساخت هزاران ساختمان بلندمرتبه روی گسل مطرح شد.

تکلیف شهرک‌های اطراف تهران روشن می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، بهاره آروین در جریان سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش توسط محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص رویکردها و سیاست‌های این کمیسیون، اظهار کرد: با توجه به موارد مطرح شده باید 4 الی 5 موضوع خاص در دستور کمیسیون قرار بگیرد و در صورتی که ما بخواهیم به همه موارد در این 4 سال رسیدگی کنیم قطعاً اقدام موثری نخواهیم داشت.

    وی تصریح کرد: از سایر کمیسیون‌ها نیز درخواست می‌شود در جلسات آتی سه، چهار و یا 5 مورد از اهداف خود را مشخص و در راستای آن برنامه‌ریزی کنند.

     احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جمعیت روزانه شهر تهران، گفت: در حال حاضر به 8 میلیون و 700 هزار نفر رسیده و این در حالی است که نیمی از جمعیت حدود 4 میلیون نفر با مشکل بافت فرسوده و ناپایدار روبه‌رو هستند.

    وی تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که اولویت ما در این دوره باید بحث نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار شهر تهران باشد که البته در این زمینه نیز دولت تسهیلاتی را درنظر گرفته است که باید از آن به نحو مطلوب استفاده شود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران از کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواست که توجه ویژه‌ای به موضوع بافت فرسوده و ناپایدار شهر تهران داشته باشند.

    وی همچنین به بافت تاریخی در مناطقی از جمله 11، 12، 7، 1 . 2 اشاره کرد و گفت: علاوه بر استقرار بافت‌ تاریخی در این مناطق شاهد بافت‌های طبیعی در مناطقی در شمیرانات و کن هم هستیم که به طبع باید این موارد مورد توجه قرار گیرد.

    مسجدجامعی اظهار امیدواری کرد: سیاستگذاری از سوی مسئولان شهری در خصوص بافتهای تاریخی و فرهنگی و طبیعی در دستور کار قرار گیرد.

    وی ادامه داد: در گذشته مدیریت شهری اقدام به ساخت پروژه‌هایی در مقیاس‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای می‌کرد که متأسفانه تعداد قابل توجهی از این پروژه ها رها شده است که پیشنهاد می‌شود به جای رفتن به سمت این گونه پروژه‌ها، پروژه‌هایی در سطح محلات در دستور کار قرار گیرد.

    عضو شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد: مدیریت شهری در این دو دوره توجه ویژه‌تری به پروژه‌ها در سطح مناطق داشته باشد و در همین زمینه نیز کمک‌هایی را به تکایا در محلات انجام دهد.

    مسجد جامعی به آخرین وضعیت طرح جامع و طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: بیش از 10 سال است که از طرح جامع و 5 سال از طرح تفصیلی می‌گذرد که این دو طرح نیاز به بازنگری دارند به طوری که هزاران ساختمان بلندمرتبه علی رغم هشدارهای فراوان در گسل‌های شهر تهران ساخته شده است.

    مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در جلسه شورا تصریح کرد: در این دوره شاهد هماهنگی لازم و کامل بین شورا و شهرداری هستیم و هیچ زاویه‌ای در این بخش وجود ندارد.

    وی گفت: قطعاً تکالیفی که از سوی شورا برای شهرداری مشخص می‌شود، انجام خواهد گرفت ضمن اینکه ما در این دوره نگاه محلی و منطقه‌ای به پروژه‌ها داریم.

    معاون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: برخی از وظایف شهرداری جزو تکالیف جاری شهر هست و در این زمینه نیز طبق نظر شورا عمل خواهد کرد.

    حجت به بازنگری طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت که در حال حاضر شاهد یک وحدت بی‌نظیر و مطلق بین شورا و شهرداری هستیم.

     آرش میلانی در جریان جلسه امروز اظهار کرد: حجم زیادی از مطالعات موضوعی در حوزه شهرسازی باید تعیین و تکلیف شود.

    وی تصریح کرد: در حوزه فضای سبز با عقب ماندگی جدی روبه‌رو هستیم که در این بخش کمیسیون مربوطه باید سیاستهای خود را مشخص کند.

    عضو شورای شهر تهران از آمادگی کمیسیون متبوعش(کمیسیون محیط زیست سلامت و خدمات شهری) برای تعامل با کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خبر داد و گفت: ما می‌توانیم بسیاری از موضوعات را در این کمیسیون پیگیری و شاخص‌های توسعه پایدار را در حوزه شهرسازی مشخص کنیم.

    مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به استفاده از سرمایه گذاران خارجی وداخلی با هدف نوسازی شهر تهران و بافت تاریخی گفت: این مسئله بسیار مهمی است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

    عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشخص شدن حریم شهر تهران و مشکلاتی که برای شهروندان در مناطق مرزی مناطق تهران وجود دارد گفت: در حال حاضر شاهد اختلاف شهرکها در سطح تهران هستیم که امیدواریم تکلیف این موضوع توسط وزارت کشور و شهرداری مشخص شود.

    فراهانی گفت: متأسفانه به دلایل مختلف شهروندان گلایه های زیادی را در بحث جمع آوری زباله ها و موضوعات خدمات شهری شهرک‌های اطراف تهران دارند.

    وی گفت: البته هفته گذشته در جلسه ای که با استاندار تهران داشتیم این موضوع مطرح شد و قرار شد کارگروه ویژه‌ای با حضور نماینده استاندار، نماینده شهردار و نماینده شورا تشکیل و موضوعات اختلافی پیگیری شود.

    عضو شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد: تکلیف این شهرک‌ها در شورای پنجم برای همیشه مشخص شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار